Sari direct la conținut

UPDATE: Comisarul european Viviane Reding se arata ingrijorata de noile reguli de confidentialitate ale Google si avertizeaza ca subiectul este cat se poate de serios

HotNews.ro

Comisarul european pentru justitie Viviane Reding spune ca noile reguli de confidentialitate ale Google sunt un motiv de ingrijorare, avertizeaza ca astfel de lucruri sunt cat se poate de serioase si adauga ca la nivel european sunt indoieli mari in ceea ce priveste legalitatea schimbarilor facute de Google la 1 martie. Reding a spus intr-un interviu pentru The Guardian ca regulile ar trebui sa fie scrise cat se poate de clar, iar utilizatorii ar trebui sa stie exact cum sunt folosite datele lor si sa li se ceara consimtamantul cand sunt schimbari importante. UPDATE: Google spune ca noua politica este transparenta si respecta toate principiile europene.

Reding spune ca orice companie care vrea sa fie prezenta pe uriasa piata a UE trebuie sa se supuna regulilor, iar schimbarile facute de marile companii trebuie anuntate cat se poate de clar, nu sa dea impresia ca modificarile sunt facute „pe furis”. „Nu ne jucam aici”, spune Reding care adauga ca datele personale si modul in care acestea sunt folosite fac obiectul unor reguli clare inscrise in tratate europene.

UPDATE:„Suntem increzatori ca noua noastra politica simpla, clara si transparenta de confidentialitate respecta toate normele si principiile europene de protectie a datelor. Aceasta ofera toate informatiile cerute de articolele 10 si 11 din directiva, inclusiv mai multe informatii suplimentare, si urmeaza liniile directoare publicate de Grupul de Lucru pentru articolul 2009 in 2004, in 2004”, spun oficialii Google ca raspuns la cele afirmate de Reding.

Totul a pornit de la schimbarile facute de Google care de la 1 martie a implementat o noua politica de confidentialitate, una despre care compania spune ca simplifica mult lucrurile pentru useri fiindca noua politica unifica datele de la toate cele 60 de servicii ale sale, iar informatiile pot fi acum combinate intr-un mod care nu era posibil. Google a mai spus in repetate randuri ca nu colecteaza date suplimentare si nici nu le vinde si a explicat in ce mod pot userii sa stearga istoria cautarilor.

Google a explicat de ce a ales sa schimbe politica de confidentialitate. „Politicile noastre de confidentialitate intotdeauna ne-au permis sa combinam informatii de la diferite produse cu contul dvs., utilizand in mod eficient datele dvs., pentru a va oferi un serviciu mai bun. Cu toate acestea, nu aveam capacitatea de a combina istoricul YouTube si istoricul cautarilor cu alte informatii din contul dumneavoastra. Politica noastra noua de confidentialitate elimina aceste neconcordante astfel incat sa putem face mai multe dintre informatiile dvs. disponibile tot pentru dvs., atunci cand utilizati Google”.

Tocmai aceasta unificare a starnit controverse pe plan european, iar comisarul Reding spune ca atunci cand regulile se schimba ele trebuie formulate foarte clar, in limbaj usor de inteles, iar oamenii trebuie sa stie exact cine le va utiliza datele si trebuie sa-si dea consimtamantul.

Ea spune ca este in regula ca Google sa utilizeze datele celor care-i folosesc serviciile, insa important este ca cetatenii sa fie de acord daca e ca datele lor sa ajunga la terte parti „Alegerea nu trebuie facuta de companie, ci de oameni, ei trebuie sa decida”. spune Reding care se arata nemultumita ca lucrurile au fost facute cam „pe furis”.

Directiva europeana legata de protectia datelor este din 1995 cand „creatorul Facebook avea doar 11 ani si numai un procent din populatie avea acces la internet”, spune Reding, explicand nevoia reformarii acestor reguli.

Pe plan european Google a fost intens criticata si i s-a cerut sa amane aplicarea intrarii in vigoare a acestor reguli pana cand consecintele pot fi analizate. Alte voci avertizeaza ca daca Google va continua sa ia decizii controversate legate de confidentialitate, atunci o parte din tarile europene vor dori sa aplice reguli nationale mai stricte care risca sa limiteze libertatea tuturor companiilor pe internet.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro