Dacia Bigster – Ce se știe despre cel mai mare și mai scump model din istoria mărcii
Dacia a prezentat în 2021 un concept denumit Bigster care va deveni, în varianta de serie, cel mai mare model din istoria mărcii. Bigster este un SUV de 4,6 metri lungime care se produce la Mioveni, iar momentul prezentării versiunii de serie este foarte aproape. Ce știm despre Bigster? Cât ar putea costa noua „navă amiral” a mărcii?
Bigster este un SUV de segment C care va avea peste 4,6 metri lungime, un model gândit pentru drumuri mai lungi, cu multe bagaje. Bigster de serie va fi prezentat pe 14 octombrie, la Salonul Auto de la Paris, dar Dacia va da mai multe amănunte cu câteva zile înainte.
Presa din Franța, Regatul Unit și Belgia a scris mult despre Bigster, au fost publicate și fotografii „spion” cu modelul de serie, în timpul testelor făcute cu prototipuri în câteva locuri din Europa.
La 4,6 metri lungime, Bigster va fi cu 25 cm mai lung decât Duster 3 și cu câțiva cm mai lung decât mașina de familie Jogger. Este descris ca fiind „fratele mai mare al lui Duster” și va împrumuta de la Duster multe elemente la designul interior, dar și câteva la exterior. Va avea motorizările de pe Duster, însă presa a scris că ar putea primi și o motorizare cu totul nouă pentru marca de la Mioveni.
Mașina va costa, probabil, de la 25.000 de euro, iar versiunile cu multe dotări și motorizare hibridă vor trece de 30.000 de euro. Bigster va fi al doilea SUV din gama Dacia și al cincilea model din gamă. Cu Jogger și Bigster, Dacia vrea să-și crească mult cota de piață în segmentul C și să-și mărească și marja de profit, vânzând modele mai mari și mai scumpe.
Dacia descria Bigster ca fiind „robust, spațios și perfect adaptat pentru escapadele în aer liber”. Va concura cu modele precum Ford Kuga și Nissan Qashqai, având un avantaj de preț de câteva mii de euro față de rivali.
Bigster va fi cea mai mare mașină scoasă de Dacia și va fi produsă la Mioveni, existând așteptări bune de vânzări, mai ales pentru piața germană.
Presa franceză a scris că nu va exista versiune cu șapte locuri, ci doar una cu cinci, soluția fiind aleasă din două motive: să nu afecteze vânzările Jogger și să nu scadă gradul de siguranță al ocupanților, dat fiind că folosirea platformei CMF-B impune câteva constrângeri tehnice,