Sari direct la conținut

„Oamenii spun că e discriminare, dar ne e foarte greu”. Politica unor restaurante din Japonia față de turiști

HotNews.ro
Strada din Tokyo, Japonia, Foto: Tibor Bognar/ Alamy/ Profimedia
Strada din Tokyo, Japonia, Foto: Tibor Bognar/ Alamy/ Profimedia

Numărul mare de turiști din ultimii ani și devalorizarea monedei locale au determinat proprietarii de restaurante din Japonia să ia în calcul o politică de prețuri diferențiate, relatează CNN

„Oamenii spun că este discriminare, dar ne este foarte greu să servim străinii și este peste capacitatea noastră”, a spus pentru CNN Shogo Yonemitsu, proprietarul unu restaurant cu fructe de mare all-you-can-eat din Shibuya, unul dintre cele mai aglomerate cartiere din Tokyo.

El spune că nu aplică o taxare suplimentară pentru turiști, ci le oferă localnicilor o reducere de 6,5 dolari. 

„Gândește-te cât de slabe sunt abilitățile de limba engleză ale japonezilor”

Proprietarul restaurantului spune că, odată cu creșterea numărului de turiști, a trebuit să ia mai multe măsuri în privința afacerii sale. În principal, a trebuit să angajeze mai mulți oameni, care să cunoască limba engleză pentru a putea prelua comenzile turiștilor, pentru a gestiona rezervările și pentru a le putea explica diferențele între preparatele tradiționale. 

„Unii oameni spun: „Noi nu facem asta în țara noastră”. Dar gândește-te cât de slabe sunt abilitățile de limba engleză ale japonezilor. Nu suntem încă la nivelul în care ne putem numi o putere turistică”, a menționat pentru CNN propietarul restaurantului Tamatebako.

Turiștii au luat cu asalt Japonia după ieșirea totală a țării din carantină. Numărul de vizitatori a atins în prima jumătate a anului 2024 un maxim de aproximativ 18 milioane, conform datelor guvernamentale. 

Estimările arată că în acest fel există șanse mari să fie depășit recordul din anul 2019, când 32 de milioane de turiști au călătorit în țara soarelui răsare. 

Mai multe orașe din Japonia au introdus măsuri în încercarea de a stopa numărul de vizitatori. La începutul acestui an, o stațiune din poalele muntelui Fuji a ridicat un gard cu o înălțime de 2.5 metri pentru a bloca zona care oferea cea mai bună priveliște spre munte după ce turiștii au lăsat în urma lor un număr mare de gunoaie și au creat probleme în de trafic.

Elisa Chan, director al centrului de cercetare în ospitalitate al Universității Chineze din Hong Kong, este de părere că prețurile diferențiate pot fi o modalitate bună de a combate turismul excesiv.

„Proprietarul poate dori să se asigure că această creștere bruscă a cererii turistice nu îndepărtează toți clienții locali. Taxarea în plus a turiștilor poate fi văzută ca o soluție”, a spus ea pentru CNN. 

INTERVIURILE HotNews.ro