Sari direct la conținut

Primaria sectorului 3 vrea sa concesioneze unei firme private serviciul de ridicare a masinilor parcate ilegal, desi infiintarea unui astfel de serviciu la primarie ar fi mai profitabila. Vezi cat costa recuperarea automobilului

HotNews.ro
Masini ridicate, Foto: Primaria Sector 4
Masini ridicate, Foto: Primaria Sector 4

Primaria sectorului 3 vrea sa reia activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar pe arterele administrate de institutie, potrivit unei hotarari adoptate, vineri, de Consiliul Local. Activitatea de ridicare a masinilor va fi concesionata unei firme private, pentru alegerea ei urmand sa se organizeze o licitatie publica. Din incasarile realizate in fiecare luna, Primaria va primi o redeventa de cel putin 1%, valoarea exacta fiind stabilita prin licitatie. Potrivit unui studiu de fundamentare realizat de Primarie infiintarea unui serviciu de ridicari masini si operarea lui timp de 5 ani ar costa 31,5 milioane lei si investitia s-ar amortiza in 5 ani la un numar mediu de 600 de masini ridicate pe luna, dupa care ar merge pe profit. Daca concesioneaza serviciul – redeventa pe 5 ani ar fi de circa 229 mii lei. Cu toate acestia, consilierii au decis concesionarea sercviciului. In comparatie, in 2012, Primaria sector 3 a dat circa 200 de milioane lei pentru intretinerea spatiilor verzi si 13 miliaone lei pentru biserici.

Potrivit studiului de fundamentare al proiectului privind concesionarea serviciului de ridicare masini, pentru infiintarea unui astfel de serviciu ar trebui investite circa 31 milioane lei:

– circa 4,5 milioane lei in cumpararea masinilor, a terenului unde vor fi depozitate si a caldirii administrative a centrului de ridicari;

– 27, 5 milioane lei pentru cheltuieli operationale.

Potrivit studiului de fundamentare, daca s-ar ridica in fiecare luna 600 de masini, tariful fiind de 607 lei fara TVA, in 5 ani veniturile ar fi de circa 23 milioane lei. In realitate insa se ridica aproximativ 1.000 de masini pe luna. Astfel, veniturile ar fi aproape duble. Ceea ce inseamna ca in 5 ani, investitia se amortizeaza si institutia ar ramane si cu un profit de cateva milioane de lei.

Daca primaria concesioneaza serviciu, nu investeste niciun ban, dar primeste redeventa de 229.000 lei, se arata in studiul de fundamentare.

„Serviciul de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor/remorcilor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă sau pe domeniul public şi/sau privat se realizează pentru creşterea capacităţii de preluare a traficului, îmbunătăţirea condiţiilor de deplasare pentru vehicule şi creşterea gradului de siguranţă a participanţilor la traficul pe drumurile publice, protejarea mediului înconjurător şi pentru disciplinarea deţinătorilor de vehicule”, se mai arata in proiectul de hotarare adoptat. Licitatia privind concesionarea serviciului va fi organizate de Politia Locala sector 3, iar firma va opera 7 zile din 7.

Vezi cat fac firmele private din ridicarea masinilor parcate neregulamentar

Potrivit unei analize facute de HotNews.ro, in anul 2011, firmele care ridica masinile parcate ilegal in Capitala au ridicat din sectoarele 1, 2, 4 si 6 circa 40.000 de autovehicule si au avut incasari de aproximativ 5 milioane de euro. In sectorul 3 nu se mai ridica masini din 2010, iar in sectorul 5 nu s-au ridicat niciodata. Ca si incasari: firma din sectorul 1 a incasat 1,45 milioane de euro, cea din sectorul 2 – 1,5 milioane de euro, cele din sectorul 4 – 700.000 de euro si cea din sectorul 6 – 1,35 milioane de euro. Din aceste sume, s-au intors bani la bugetul local doar in sectorul 1 – circa 290.000 euro si sectorul 6 – 135.000 euro.

Potrivit datelor furnizate de Primaria sector 1 la solicitarea HotNews.ro, in 2011 din acest sector au fost ridicate 12.900 de vehicule parcate neregulamentar, circa 1.000 de masini pe luna, in sectorul 2 – 11.900 de masini, in sectorul 4 – 5.933, iar in sectorul 6 – 8.799.

Vezi pe ce a cheltuit Primaria sector 3 banii in 2012

Dintr-un buget de 774 milioane lei s-au cheltuit:

– reabilitare termica: 116 milioane lei;

– intretinere spatii verzi: 193 milioane lei;

– extindere apa si canal: 2,7 milioane lei;

– salubrizare si deszapezire: 63 milioane lei;

– politia locala: 12 milioane lei;

– renovare/construire biserici/religie: 13 milioane lei;

– invatamant: 490 milioane lei;

– asistenta sociala: 98,8 milioane lei;

– strazi: 21 milioane lei;

– biserici/religie: 13 milioane lei;

Vezi aici pe ce au cheltuit toate primariile din Bucuresti banii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro