Xiaomi a prezentat „Filozofia Zero-carbon”, un plan prin care vrea să-și reducă cu 98% emisiile de gaze cu efect de seră
Xiaomi, unul dintre cei mai mari producători de telefoane mobile, gadgeturi și aparate electronice de larg consum, a prezentat un plan de reducere substanțială a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES), denumit „Filozofia Zero-carbon”. Xiaomi spune că va obține emisii mai mici de carbon prin cercetarea și dezvoltarea tehnologiilor curate, extinderea tehnicilor de gestionare a deșeurilor electronice și implementarea operațiunilor și logisticii ecologice.
„Scopul Filozofiei Zero-carbon a Xiaomi este de a spori eficacitatea și accesabilitatea produselor sale, reducând în același timp amprenta de carbon a produselor și serviciilor sale. Xiaomi va continua să pună accent pe utilizarea tehnologiilor cu emisii scăzute de carbon pentru a crea efecte pozitive asupra climei și pentru a promova stiluri de viață mai ecologice și o societate cu emisii scăzute de carbon”, transmite compania într-un comunicat de presă.
Xiaomi spune că și-a stabilit prima țintă de reducere a emisiilor de GES în 2021, care urmărea să reducă emisiile de GES cu 4,5% pe cap de locuitor din campusul său autonom până în 2026, comparativ cu valoarea de referință din 2020. „La 31 decembrie 2022, compania a realizat o reducere cu 21,12% a emisiilor de GES pe cap de locuitor față de anul de referință”, potrivit companiei.
„Pentru a sprijini aspirația globală de a atinge valoarea netă zero până în 2050, compania se angajează să-și reducă emisiile de GES din Scopul 1 și Scopul 2:
- Până cel târziu în 2030, reducerea emisiilor de GES din principalele sale segmente operaționale cu cel puțin 70% față de anul de referință;
- Până cel târziu în 2040, să reducă emisiile de GES din principalele sale segmente operaționale cu cel puțin 98% față de nivelul anului de referință, cu condiții prealabile pentru a obține emisii nete zero”;
Compania spune că „amprenta asupra mediului a fost redusă în diferite moduri, dintre care sunt selectate patru domenii pentru a fi ilustrate în detaliu: cercetare și dezvoltare (R&D) de tehnologii curate și îmbunătățiri de produse, precum și economia circulară și gestionarea deșeurilor electronice”.
Câteva exemple prin care Xiaomi spune că a reușit să-și reducă amprenta asupra mediului:
– Tehnologia de transmisie a semnalului 5G și economisire a energiei – „Prin tehnologiile 5G de economisire a energiei, cum ar fi tehnologia de bandă largă autoadaptabilă și tehnologia de optimizare a energiei, Xiaomi a crescut eficiența de economisire a energiei pe telefoanele sale inteligente. Cipurile WLAN avansate, în combinație cu monitorizarea puterii WLAN și tehnologia de transmisie dinamică, au redus consumul de energie al smartphone-urilor sale cu aproximativ 30% față de generația anterioară”.
– Tehnologia de afișare eficientă din punct de vedere energetic – „Prin trecerea la modul întunecat, care transformă fundalul telefoanelor în negru, consumul de energie al afișajului poate fi redus cu până la 70% atunci când se utilizează aplicații specifice”.
– Tehnologia de încărcare – „În 2022, peste 100 de milioane de dispozitive și terminale inteligente au folosit tehnologiile de încărcare rapidă de la Xiaomi, care au economisit aproape 57 milioane kWh de consum de energie și 24.852 de tone de emisii de CO2e, comparativ cu tehnologia convențională de încărcare rapidă”.
– Ambalaj eco-friendy – Xiaomi și-a schimbat ambalajul pentru produsele sale ecosistem, de la cutii de flambaj la cutii de carton plate și a înlăturat mânerele din plastic. Prin acest upgrade, compania a redus utilizarea ambalajelor din hârtie cu o medie de 0,3 m2 și a eliminat aproximativ 80 de grame de plastic per produs.
– Reciclare și eliminare – „În 2022, Xiaomi a reciclat aproximativ 4.500 de tone de deșeuri electronice, inclusiv smartphone-uri. Din 2022 până în 2026, compania s-a angajat să recicleze 38.000 de tone de deșeuri electronice și să utilizeze 5.000 de tone de material reciclat în produsele sale”.
– Recondiționare și reutilizare – „Compania se angajează să promoveze dezvoltarea unei economii circulare prin recondiționarea produselor uzate. În 2022, fabrica sa de recondiționare a produselor a prelucrat aproximativ 94.000 de smartphone-uri, 5.600 de scutere electrice și 6.200 de televizoare inteligente, toate fiind vândute ca produse recondiționate certificate”.
– Îmbunătățirea durabilității – „Xiaomi ia în considerare durabilitatea materialului atunci când selectează materialele pentru produsele sale. A dezvoltat materiale ceramice rezistente la uzură și materiale din piele siliconică sintetică utilizate în multe dintre telefoanele sale inteligente. A stabilit standarde de testare pentru rezistența la praf, impermeabilizare și rezistență la cădere care depășesc standardele internaționale. În 2022, Xiaomi a lansat o baterie de lungă durată, cu capacități complete de încărcare, care are o durată de viață cu 25% mai mare decât versiunile anterioare”.