Sari direct la conținut

Comertul electronic cu plata prin card a atins valoarea de 8,1 milioane euro

HotNews.ro

Valoarea totala a comertului electronic romanesc cu plata online prin card a atins, in cel de-al treilea trimestru al anului, 8,1 milioane de euro, fiind incheiate 117.000 de tranzactii, conform datelor Romcard. Potrivit estimarilor, pana la finele anului, valoarea totala a pietei se va situa in jurul sumei de 35 de milioane de euro.

In perioada iulie – septembrie, cea mai mare parte a tranzactiilor, respectiv 94%, au fost realizate de magazinele online care au implementat solutia ePayment de la Gecad, valoarea vanzarilor fiind de 7,6 milioane de euro.

Comparativ cu valorile anuntate pentru primele sase luni ale anului, in trimestrul al treilea se observa o usoara scadere a cifrelor, avand in vedere ca lunile de vara reprezinta, traditional, perioada de concedii cand ritmul de cumparaturi este mai scazut.

Luna septembrie marcheaza reluarea ritmului de crestere, cifrele indicand in sistemul ePayment o crestere de 23% fata de luna august, de la 2,3 milioane euro la aproape 2,8 milioane euro.

„Pentru urmatoarea perioada asteptam cresteri intre 20 si 30% de la luna la luna, cu un punct culminant in primele doua saptamani din luna decembrie”, a declarat Carmen Sebe, directorul executiv Gecad ePayment.

Raportat la nivelul intregului an 2006, perioada ianuarie-septembrie 2007 a inregistrat o crestere de 137% a numarului de tranzactii cu plata online prin card procesate prin intermediul ePayment si de 115%, din punctul de vedere al valorii acestora, ajungand la suma de 21,5 milioane euro si 253.000 de tranzactii.

Sectoarele care au inregistrat cel mai mare succes in mediul online sunt in continuare cel al telecomunicatiilor, cu o pondere de 30% din volumul total al tranzactiilor, urmat de turism si transporturi, cu o pondere de 20%, e-tail cu 18% si acces la continut cu 12 procente.

Principalul factor care a contribuit la evolutia pietei este cresterea nivelului de incredere al publicului in privinta securitatii platilor online, ca urmare a intensificarii programelor de informare si educare dedicate atat cumparatorilor finali, cat si comerciantilor online.

La cresterea pietei a contribuit, intr-o mare masura si intrarea unor jucatori importanti, precum Romstal, Diverta sau Ultra Pro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro