Sari direct la conținut

Plusurile si minusurile biomotorinei

Cotidianul

Introducerea obligatorie in continutul de motorina a 2% biodiesel, asa cum prevad normele europene, se prezinta cu avantaje de cost, dar cu dezavantaje de performanta.

Potrivit directivelor Uniunii Europene, Romania este obligata ca de la 1 iulie motorina sa includa cel putin 2% biodiesel, urmind ca pina in 2010 acest indice sa urce la 5-6%.

Pretul pentru un litru de combustibil ecologic s-ar putea plasa la 40-50 de eurocenti.

Principalele motive invocate de UE au fost reducerea dependentei fata de carburantii clasici si scaderea emisiilor de gaze poluante de la automobile. Biodieselul reduce cu aproape 90% emisiile de dioxid de carbon si cu 98% pe cele de sulf.

Combustibilii vegetali sau regenerabili, cum e cazul biodieselului, bioetanolului si al altor biocombustibili, sint carburanti alternativi pentru motorina si se produc prin esterificarea uleiului din plante. Biodieselul este produs din resurse regenerabile, precum rapita, floarea-soarelui sau porumb.

Ultima generatie

Aceste tipuri de carburanti pot fi folosite in special in cazul propulsoarelor diesel de ultima generatie.

“Conform specificatiilor constructorului, poate fi utilizat combustibil biodiesel doar pe autovehicule special pregatite de fabricant.

Pentru a verifica daca autovehiculul dumneavoastra se incadreaza in aceste norme, trebuie verificate informatiile din cartea de service sau trebuie contactat cel mai apropiat service autorizat al marcii”, a declarat Alexandru Seremet, Executive PR in cadrul Porsche Romania.

Adaptarea motoarelor diesel pentru functionarea cu biocombustibil consta in montarea unor dispozitive aditionale care vor asigura conditiile de curgere pentru uleiurile vegetale intr-un mod similar motorinei. Pentru ca viscozitatea uleiului vegetal este de zece ori mai mare decit a motorinei, procesul de functionare se realizeaza cu ajutorul unui convertor.

integral in Cotidianul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro