Sari direct la conținut

327 de reclamatii pentru "spam" pe e-mail si mobil in primele 10 luni din 2010. Nici o amenda

HotNews.ro

Ministerul Comunicatiilor (MCSI) si Autoritatea pentru protectia datelor (ANSPDCP) au primit in total 327 de reclamatii cu privire la mesaje electronice nesolicitate pe e-mail si telefonul mobil (asa numitul ‘spam’) de la inceputul acestui an si pana in prezent, fara a aplica amenzi in urma verificarilor. Oficialii ministerului spun ca au dat doar avertismente, fara a considera ca se impun amenzi, in timp ce reprezentantii autoritatii de protectie a datelor personale au precizat ca investigatiile efectuate nu au confirmat aspectele semnalate in plangeri.

Incepand din luna martie a anului trecut, cand autoritatea de reglementare in comunicatii a fost restructurata, atributiile privind monitorizarea si sanctionarea trimiterilor de mesaje comerciale nesolicitate prin posta electronica (e-mail) au fost preluate de Ministerul Comunicatiilor (MCSI).

  • 300 de reclamatii la MCSI

Ce s-a mai intamplat in aceasta directie la nivelul ministerului? Reprezentantii MCSI spun ca „departamentul care se ocupa de spam cuprinde sase angajati” si ca cei care „au plangeri privind primirea mesajelor electronice nesolicitate pot contacta personalul specializat in rezolvarea de spam-uri din cadrul MCSI la adresa de mail: comert@mcsi.ro„. Institutia a primit 300 de plangeri in acest an, fara a se aplica insa vreo amenda.

„De la inceputul lui 2010, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale a primit 300 de reclamatii cu privire la mesajele electronice nesolicitate. De asemenea, MCSI poate sanctiona conform articolului 22 din legea 365/2002 privind comertul electronic. Pana in acest moment, nu s-a considerat necesar sa se sanctioneze prin amenzi, MCSI dand averstismente celor care au trimis mesaje electronice nesolicitate”, a declarat pentru HotNews.ro Camelia Enachioiu, purtator de cuvant in cadrul ministerului.

  • 27 de plangeri privind spamul pe telefonul mobil la Protectia Datelor

Nici de cealalta parte, in cadrul ANSPDCP, autoritatea care se ocupa de solutionarea cazurilor de „spam-ul” prin intermediul telefoniei mobile, nu au mai fost cazuri finalizate cu amenzi.

„Pana in prezent, in cursul anului 2010, am primit 27 de plangeri in legatura cu primirea de mesaje comerciale nesolicitate, pe baza carora s-au efectuat cinci investigatii. Intrucat in cadrul controalelor realizate nu s-au confirmat aspectele semnalate in plangeri, operatorii respectivi nu au fost sanctionati contraventional pentru transmiterea acelor mesaje”, a precizat pentru HotNews.ro Alina Savoiu, purtator de cuvant in cadrul autoritatii pentru protectia datelor personale.

  • Amenzi in valoare totala de 91.000 lei pentru „spam” in 2009

Anul trecut, s-au aplicat 17 amenzi pentru transmiterea de mesaje comerciale nesolicitate pe e-mail si pe telefonul mobil (asa numitul spam) in valoare totala de 91.000 lei. Mai precis, ANSPDCP a aplicat trei amenzi de 20.000 de lei catre Vodafone si Orange, pentru transmiterea de mesaje comerciale nesolicitate pe telefonul mobil. Vodafone a fost sanctionata cu amenda de 7.000 lei si respectiv 8.000 lei in lunile februarie si respectiv martie 2009, in timp ce Orange a fost amendata cu 5.000 lei in luna aprilie a anului trecut. In 2008 si Cosmote a luat o amenda de 6.000 lei pentru spam pe telefonul mobil.

Pentru transmiterea de mesaje comerciale nesolicitate pe e-mail, autoritatea de reglementare in comunicatii (care a avut atributii in acest sens pana in martie 2009) a dat 14 amenzi, din care 5 pentru efectuarea de comunicari comerciale nesolicitate (3 persoane juridice si 2 persoane fizice) si 9 pentru nefurnizarea informatiilor solicitate (7 persoane juridice si 2 persoane fizice). Dintre cele 14 amenzi, una a fost in valoare de 1.000 lei, una in valoare de 10.000 lei, restul fiind in valoare de 5.000 lei. Amenda de 10.000 de lei i-a fost aplicata dealerului auto Prestige Car Imports.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro