Sari direct la conținut

Cum te păcălesc „pe burtă" influencerii din România și ce măsuri vor fi luate împotriva lor

​​Panorama.ro
Influencerii și publicitatea, Foto: Shutterstock
Influencerii și publicitatea, Foto: Shutterstock

Într-o postare recentă pe Instagram, vloggerul Selly (Andrei Șelaru) ne anunță că a început Black Friday de vară la un magazin de electronice. Un fel de, ca să păstrăm limbajul de Internet: „nimeni: nimic; Selly: uitați aceste oferte de la acest magazin”. Doar că nu e chiar așa. Postarea e, în mod evident, o reclamă, însă ea nu e marcată nicăieri ca atare.

Nu e, nici pe departe, un caz singular. De altfel, Selly a recunoscut că nu își marchează publicitatea, pentru că, spune el, legea nu îl obligă și astfel ar avea de pierdut în concurența cu alți influenceri români, care, la fel ca el, nu marchează mereu conținutul plătit.

Nu e o practică întâlnită doar printre influencerii tineri. În 2020, de exemplu, Libertatea scria despre jurnalista Andreea Esca, care avea sute de postări publicitare nemarcate corespunzător.

Cu (mai) mic, cu (mai) mare, realitatea e că, frecvent, influencerii de la noi aleg să nu marcheze publicitatea sau dacă o fac, să nu o facă îndeajuns de clar.

În poveste a intrat, mai nou, și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), care a trimis recent 10 scrisori de avertizare pentru unii dintre cei mai mari influenceri de la noi, prin care le-a cerut să își marcheze publicitatea. Deși a anunțat gestul pe căi oficiale, instituția nu a vrut să spună public și cine au fost destinatarii scrisorii.

CITEȘTE CONTINUAREA PE PANORAMA.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro