Sari direct la conținut

Declaratie cinica a lui Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Administratie Tarom, despre scurtarea mandatului managerului privat: "Nu l-am fortat. I-am dat optiuni: sa-si dea demisia sau sa fie demis"

HotNews.ro
Dan Pascariu, Foto: Agerpres
Dan Pascariu, Foto: Agerpres

Presedintele Consiliului de Administratie al Tarom, Dan Pascariu, a declarat pentru newsair.ro ca nu l-a fortat pe belgianul Christian Heinzmann, managerul privat al Companiei, sa-si semneze reducerea mandatului de la patru la un an: „Eu i-am dat optiuni, dumnealui a ales-o pe cea care a considerat ca e cea mai favorabila. Sa-si dea demisia sau sa fie demis”. Pascariu s-a aratat deranjat de recentele declaratii ale CEO-ului belgian care a acuzat presiunile si implicarea Consiliului de Administratie, organism numit politic, in activitatile de management al companiei. „(…) ca urmare a ultimelor declaratii, mi se pare ca dansul nu isi gaseste locul. (…) I-am spus ca nu e in interesul companiei ca dansul sa faca declaratii sau altcineva din companie sa faca declaratii”, a spus Pascariu.

Presedintele Consiliului de Administratie Tarom, Dan Pascariu a raspuns pentru newsair.ro la acuzatiile si declaratiile de vineri facute de managerul privat al companiei, belgianul Christian Heinzmann.

Heinzmann a acuzat „birocratia incredibila”, dar si presiunile si implicarea Consiliului de Administratie al companiei, organism numit politic, in activitatile de management. Heinzmann sustine ca CA-ul i-a luat din prerogative dupa ce in urma cu cateva luni a fost fortat sa-si scurteze mandatul si ca exista o diferenta de opinie privind flota de aeronave: Consiliu ar dori vanzarea unor avioane, in timp ce belgianul ar vrea extinderea operatiunilor si lansarea de curse lungi pentru a profita de pozitia ideala pe harta a Bucurestiului.

In replica, Dan Pascariu, seful CA a respins acuzatiile si a infirmat cele spuse de Heinzmann.

„Nu exista [n.r. interferente intre CEO si CA], absolut tot ce a trimis la bord a fost aprobat, ceea ce era in planul de management. Dimpotriva, Consiliul de administratie l-a impulsionat sa execute cat mai repede planul de management. Nu isi pierde niciun preorgativ, nimeni nu-l impiedica sa isi faca treaba. Cand cineva nu poate sa faca ceva, da vina pe altii. Eu nu vreau sa-l critic in niciun fel. Nu s-a interferat deloc CA in lucruri de genul acesta.”, a declarat Pascariu, mentionand ca nu s-a pus in discute in niciun moment in cadrul boardului subiectul vanzarii sau pastrarii avioanelor din flota sau extinderea rutelor.

Intrebat de decizia Consiliului ca rezultatele financiare ale companiei, desi din ce in ce mai bune in ultimele luni, sa nu mai fie publicate lunar, Pascariu a raspuns: „Board-ul a spus ca aceasta comunicare trebuie facuta o data pe trimestru si intr-un alt mod, i-am dat si template-uri. Comunicarea financiara nu se face oricand si oricum, aveti… lucrati in presa, spuneti-mi cate companii dau comunicate cu privire la situatia financiara in fiecare luna (Nota reporterului Newsair.ro – aici i-am dat exemplu doar 3 companii, British Airways, Lufthansa si Air France-KLM care isi comunica lunar, in comunicate de presa, date despre activitatea din luna precedenta. Dl. Pascariu m-a ignorat si a continuat) … mai ales in aviatie unde exista atat de multa volatilitate si sezonalitate…”

Scandalul in jurul managementului Tarom a inceput la finele lunii mai cand CEO-ul companiei, belgianul Christian Heinzmann a acuzat seful CA ca l-a fortat sa isi semneze scurtarea mandatului de la patru la doar un an.

Heinzmann a declarat atunci pentru HotNews.ro ca a fost amenintat du demisia daca nu isi semneaza scurtarea mandatului, desi rezultatele financiare ale companiei in luna mai erau pentru prima data pe plus.

Christian Heinzmann, managerul companiei Tarom, despre scurtarea mandatului cu 3 ani: Am fost fortat sa iau aceasta decizie de catre Dan Pascariu, seful CA, altfel vor exista consecinte serioase – demiterea mea imediata

Acum, seful CA a declara pentru Newsair.com ca nu l-a fortat pe Heinzmann sa-si semneze scurtarea mandatului si ca i-a oferit optiuni belgianului.

„Eu i-am dat optiuni, dumnealui a ales-o pe cea care a considerat ca e cea mai favorabila. Sa-si dea demisia sau sa fie demis. Sa fie demis with cause sau without cause… cele patru clasice…”, a declarat Pascariu.

Intrebat daca existau atunci sau daca exista acum sufieciente motive pentru care Christian heinzmann sa fie demis, Pascariu a raspuns: „Da, mai ales ca urmare a ultimelor declaratii, mi se pare ca dansul nu isi gaseste locul.”

Pascariu mai spune ca l-a sfatuit pe Heizmann ca „nu e in interesul companiei ca dansul sa faca declaratii sau altcineva din companie sa faca declaratii.”

Interviu integral pe newsair.ro

Informatii de context:

Managerul privat al companiei, obligat sa isi scurteze mandatul, desi Tarom inregistra primele rezultate pozitive in ultimii ani

La finele lunii mai, directorul companiei, belgianul Chirstian Heinzmann, a confirmat pentru HotNews.ro ca a fost obligat de presedintele CA, Dan Pascariu, sa-si semneze scurtarea mandatului de la patru la un an sub amenintarea demisiei imediate, cu toate ca rezultatele financiare ale companiei in luna mai erau pentru prima data pe plus.

„Am fost, de fapt, fortat sa iau aceasta decizie de catre domnul Pascariu, seful Consiliului de Administratie. Mi-a dat un termen limita: sa semnez inainte de sedinta CA de vineri [n.r. 21 iunie], altfel vor exista consecinte serioase – demiterea mea imediata. Totul este foarte subiectiv. S-au spus multe lucruri, dar cred ca scopul este sa fiu inlocuit cu altcineva. Astept ca situatia sa-mi fie clarificata de primul ministru. Presiunile asupra mea din partea domnului Pascariu au inceput de prin luna martie. Au inceput practic din senin”, a declarat pe 24 iunie Christian Heinzmann pentru HotNews.ro.

In replica, presedintele CA al Tarom, Dan Pascariu, a declarat pentru HotNews.ro ca Heinzmann a semnat de bunavoie documentul. „Reducerea costurilor inregistrata la TAROM a fost conjuncturala, provine din reducerea costurilor cu combustibilul, nu e un efect direct al managementului”, a explicat Pascariu. ” Heinzmann a fost mai degraba deranjat de numirea lui Nicolae Demetriade (ca director executiv – n.red.), desi decizia nu ii afecta pozitia”, a mai spus Pascariu.

Miscarile la varful TAROM si incercarile de inlaturare a managerului privat vin dupa ce in luna mai 2013, compania aeriana nationala a inregistrat prima luna de profit dupa multi ani, iar rezultatele si-au continuat trendul de crestere si in lunile ulterioare.

Fata de pozitia CA au protestat in repetate randuri si sindicatele din Tarom.

Cine sunt membrii Consiliului de Administratie: 4 din 6 nu au experienta in aviatie

Doar doi din cei sapte noi membri ai consiliului de administratie (CA) al Tarom au experienta in industria aviatica, insa niciunul nu a lucrat efectiv intr-o companie aeriana privata, desi legea cerea experienta in intreprinderi care au un obiect de activitate similar cu al Tarom, dupa cum scria Ziarul Financiar in iulie.

Consiliul de administratie este format din bancherul Dan Pascariu, fostul astronaut Dumitru Prunariu, Valentin Macec, fost consilier al ministrului transporturilor Ovidiu Silaghi, Ciprian Ladunca, director financiar si vicepresedinte al Metlife Alico Romania, omul de afaceri Marius Ghenea, proprietarul magazinelor online PC Fun si PC Garage si Nicolae Demetriade, fost sef al Tarom intre 2001-2002 si care a lasat compania pe pierderi. Demetriade l-a inlocuit in consiliu pe fostul ministru al mediului de afaceri Lucian Isar.

Membrii CA au un mandat pe patru ani.

Potrivit legislatiei, Adunarea Generala a Actionarilor companiei Tarom numeste membrii Consiliului de Administratie. Actionar majoritar al Tarom este Ministerul Transporturilor (96,7%).

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro