Sari direct la conținut

Pregatirea masinii de iarna sare de 10 milioane de lei

Gardianul

Venirea iernii inseamna o adevarata paguba pentru soferi, daca nu si-au intretinut si pregatit din timp masina. Astfel, verificarea starii tehnice a autovehiculului si inlocuirea unor piese acolo unde este cazul, pentru o Dacie, masina traditionala, il obliga pe soferul roman sa scoata din buzunar peste 10 milioane de lei.

Desigur, suma variaza foarte mult in functie de starea si de tipul autovehiculului, dar si de darea de mana a proprietarului.

Comisarul-sef al Politiei Rutiere Bucuresti, Dumitru Jianu, ne avertizeaza ca „desi iarna intensitatea traficului este mai redusa, numarul accidentelor este mai mare”.

„In primul rand, fiecare sofer trebuie sa-si asigure verificarea starii tehnice a autovehiculului si sa nu uite de lopata, materiale si lanturi antiderapante, daca masa totala este mai mare de 3,5 tone. Este foarte indicat ca soferii sa puna anvelope specifice sezonului rece.

Si nu in ultimul rand, sunt importante, pentru evitarea oricarui accident, toate celelalte reguli specifice iernii: viteza redusa, evitarea franarii bruste, respectarea distantei dintre autovehicule”, a adaugat Dumitru Jianu.

Mai grijulii, dupa prima tinerete

Vasile Cornea, patronul firmei Tehnocar, ne-a marturisit ca „barbatii peste 40 de ani sunt mai grijulii cu autoturismele lor. Femeile, in schimb, vin la service doar daca au o problema la masina”.

Cand vine vorba de anvelope, se pare ca romanul nu are nicidecum mentalitatea neamtului, care isi asigura cauciucuri si pentru iarna si pentru vara. „Pe strazile noastre nu gasim nici 10% dintre masini doatate cu anvelope speciale de iarna”, este de parere Vasile Cornea.

„In ceea ce priveste revizia masinii, se impune o data cu sosirea anotimpului rece. Aceasta presupune verificarea instalatiei de semnalizare, a celei de incalzire si dezaburire, dar si a instalatiei de curatare a parbrizului. Mai este necesar sa verificam sistemul de franare, starea sabotilor si a garniturilor de etansare de la usi.

Nu trebuie uitata nici starea acumulatorilor bateriei, incarcarea alternatorului si concentratia antigelului”, a mai adaugat Cornea.

Toate acestea pot fi facute cel mai simplu la un service auto in schimbul unei sume ce variaza intre 500.000 si 1.200.000 de lei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro