Sari direct la conținut

Rompetrol raporteaza pierderi in primul trimestru 2008

HotNews.ro

Compania Rompetrol Rafinare a inregistrat in primele trei luni ale anului o cifra de afaceri bruta de un miliard de dolari, in crestere cu 57% fata de perioada similara din 2007, dar a inregistrat pierderi de 48 milioane dolari. Totodata, Rompetrol a a alocat in acest an peste 164 de milioane USD pentru continuarea programului de investitii la rafinaria Petromidia.

Profitul operational din aceeasi perioada (EBITDA) a fost de 11,6 milioane USD, cu 59% mai putin decit in primele trei luni ale lui 2007, cind acesta era de 28 milioane USD, conform unui comunicat al companiei.

Cauzele acestui rezultat sunt legate de evolutia pretului barilului de titei pe piata internationala, cu efect in reducerea marjelor de rafinare, si deprecierea dolarului in raport cu euro, care au determinat si un rezultat net negativ de 48 de milioane USD in primul trimestru din 2008).

Comparatia cu perioada similara a anului trecut indica o crestere a pretului titeiului cu aproximativ 70%.

Rezultatele financiare au fost influentate negativ si de cresterea cheltuielilor financiare, ca urmare a majorarii dobinzilor de referinta pe piata interbancara.

Grupul Rompetrol a alocat in acest an peste 164 de milioane USD pentru continuarea programului de investitii la rafinaria Petromidia.

Din aceasta suma, peste 70% vor asigura continuitatea pachetului investitional al rafinarie pina in anul 2010, care vizeaza atingerea unei capacitati de rafinare de 5 milioane de tone materie prima, precum si situarea companiei in primele 25 de rafinarii din Europa, in functie de performantele operationale si profitabilitate.

Tot in acest an Rompetrol va finaliza terminalul marin de la Midia, care va avea o capacitate anuala de 16 milioane de tone titei, situat la 8,6 kilometri in largul Marii Negre, in zona rafinariei Petromidia. Cu un necesar investitional de 90 milioane USD, proiectul va permite rafinariei Petromidia o reducere de aproximativ 5 USD/tona a costului de transport al titeiului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro