Sari direct la conținut

S-a lansat licitația pentru calea ferată către viitorul aeroport de la Brașov care ar trebui să fie funcțional din 2021

HotNews.ro
Tren in Gara Brasov, Foto: enjoyphotography.ro
Tren in Gara Brasov, Foto: enjoyphotography.ro

​CFR a publicat pe portalul SEAP anunțul de licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea construirii legăturii feroviare către viitorul aeroport Internațional de la Ghimbav. Se dorește legarea gării Brașov cu terminalul de la aeroportul Ghimbav, electrificarea liniei și construirea unei legături cu linia Feldioara – Bod. Lucrările la aeroportul Brașov au început de câțiva ani, dar au fost o serie de amânări, însă autoritățile locale promit că în 2021 va fi funcțional și spun că au început discuțiile cu tour-operatorii.

Ce se spune pe SEAP despre proiectul Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţii: ˮRealizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav

În conformitate cu HG nr. 907 din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor / proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, acestea vor conține, dar nu se vor limita la: Studiul de Fezabilitate final pentru ˮRealizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbavˮ, Studiul de traseu pentru legătura la magistrala 300 în zona Bod-Feldioara pentru sporirea accesibilității și pentru realizarea unei legături directe cu Terminalul intermodal Feldioara, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate, Studiu privind electrificarea traseului Brașov – Bartolomeu (– Ghimbav) – stație Terminal AIBG – legătura cu magistrala 300, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate.

Valoarea estimată a contractului pentru studiul de fezabilitate este 1,2 milioane lei.

Gara Ghimbav este la 8 km de gara Brașov pe magistrala M200 Brașov – Sibiu – Deva – Arad – Curtici, neelectrificată pe mai bine din jumătatea sa. Feldioara este la 21 km de Brașov, iar Bod este la 12 km, ambele fiind pe M300 Brașov – Sighișoara – Cluj – Oradea – Episcopia Bihor.

Despre aeroportul Brașov s-a vorbit mult în ultimii 20 ani, dar lucrările au început în 2012, iar pista a fost realizată în 2014, dar au urmat și perioade de stagnare.

Preşedintele CJ Braşov Adrian Veştea spunea în ianuarie că în luna martie va fi dat ordinul de începere a lucrărilor la terminal, care ar urma să fie realizat în 9 luni, conform contractului. „Dacă nu vor apărea probleme în ceea ce priveşte derularea contractelor de lucrări, atât pentru terminal, cât şi pentru balizaj, la finalul acestui an, 90% din aeroportul de la Ghimbav va fi finalizat”, a subliniat oficialul, citat de Bună Ziua Brașov.

”Noi nu construim orice fel de aeroport, ci unul care va fi între primele trei la nivel naţional, după Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» şi Aeroportul Internaţional Cluj, atât din punctul de vedere al mărimii terminalului de pasageri, cât şi ca lungime a pistei de decolare-aterizare”, mai spunea Veștea.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro