Samsung admite discret ca TV-urile sale smart cu comenzi vocale pot inregistra conversatiile personale ale privitorilor
Samsung isi previne cumparatorii in politicile de confidentialitate ca trebuie sa aiba grija sa nu vorbeasca lucruri personale sensibile in fata unui televizor smart cu comenzi vocale. Asta fiindca cele spuse ar putea fi trimise catre o terta parte daca sistemul de recunoastere vocala este activat. Compania a fost criticata pe motiv ca isi spioneaza clientii, insa Samsung a venit cu o clarificare in care spune ca este total transparenta si oricand comenzile vocale pot fi dezactivate, iar utilizatorii pot vedea usor daca microfonul este pornit sau nu.
In politicile de confidentialitate legate de televizoarele care se conecteaza la internet, Samsung isi pervine clientii. „Va aducem la cunostiinta faptul ca, daca veti rosti informatii personale sau sensibile, acestea s-ar putea numara printre datele colectate si transmise catre o terta parte prin aplicatia de recunoastere vocala”. Aceasta terta parte este, se pare, compania Nuance care furnizeaza pentru Samsung tehnologia de recunoastere vocala prin care userii pot controla diverse functii ale TV-ului, inclusiv legate de browser sau de webcam.
Citatul a fost descoperit de revista Daily Beast, iar pe internet compania a fost criticata de faptul ca isi spioneaza intr-un fel clientii si ca pur si simplu oamenii nu mai pot sa vorbeasca lucruri personale nici macar in propria casa, situatia fiind comparata cu celebrul roman 1984 al lui George Orwell.
Samsung a venit cu clarificari si explica faptul ca a mentionat acest lucru ca dovada de transparenta pentru a expune clientilor toate situatiile posibile. Compania explica si faptul ca serviciile de recunoastere vocala pot fi usor dezactivate din telecomanda, astfel ca userii pot face acest lucru pentru a sta linistiti. Samsung a mentionat ca mesajele audio rostite de clienti sunt trimise catre un server unde cuvintele sunt convertite in text si continutul dorit de user este cautat si apoi ii este prezentat acestuia. Samsung a mai spus si ca nu vinde continutul audio si nici nu retine datele.
Serviciile de recunoastere vocale devin tot mai raspandite si se perfectioneaza, foarte apreciate fiind cele de la Apple si Google cu celebrele chemari „Hey Siri!” si „OK Google!”.
Iata declaratia completa a Samsung in legatura cu functia de recunoastere vocala la smart TV-uri:
„Samsung trateaza cu maxima seriozitate viata privata a utilizatorilor produselor sale, acestea fiind concepute pentru a asigura securitatea informatiilor la cele mai inalte standarde. Pentru toate Smart TV-urile Samsung cu aceste specificatii, din orice serie si indiferent de anul de fabricatie, folosirea informatiilor personale selectate este efectuata in conditii de maxima transparenta si securitate. Cu toate acestea, daca utilizatorii, indiferent de motive, doresc sa dezactiveze aceste optiuni, ei o pot face. Solutiile noastre de securitate, inclusiv in ceea ce priveste criptarile de date pentru securizarea informatiilor personale ale utilizatorilor si prevenirea colectarii si folosirii lor neautorizate, sunt standard in industrie si sunt conforme cu legislatia Europeana si locala.
Recunoasterea vocii, care le permite utilizatorilor sa controleze televizorul prin comenzi vocale, este o functie a unora dintre televizoarelor Samsung Smart si poate fi activata sau dezactivata de catre utilizator. In cazul in care utilizatorii activeaza functia de recunoastere vocala, informatiile colectate vor fi doar cele care presupun comenzi ale televizoarelor sau propozitii folosite pentru cautari. Utilizatorii pot afla cu usurinta daca aceasta functie este activata cu ajutorul iconitei sub forma de microfon care apare pe ecran.
Daca un utilizator accepta termenii si conditiile impuse si foloseste functia de recunoastere vocala, informatia va fi livrata catre un server, pentru recunoasterea comenzii si efectuarea acesteia.
Samsung incurajeaza utilizatorii sa contacteze compania atunci cand au nemaluriri sau intrebari despre produse.”