Sari direct la conținut

Zece lucruri care ne fac sa ne pierdem vremea

HotNews.ro

Indiferent cat de bine ne organizam, ne-ar mai trebi ceva timp sa facem tot ceea ce ne propunem. Este foarte greu sa folosim timpul eficient si sa eliminam orice activitate care ne distrage atentia. Printre acestea se numara:

1. Discutiile cu colegii “bine intentionati” sau rudele care au obiceiul sa va intrerupa ori de cate ori trebuie sa va concentrati, incercati sa le explicati cand este bine sa faca acest lucru si cand nu.

2. Planificare deficitara. Planificarea este vitala atunci cand aveti ceva urgent de rezolvat. In orice caz, nu este bine nici sa cadeti in extrema cealalta: cand aveti ceva de facut sa pierdeti prea mult timp organizand anumite lucruri.

3. Perfectionismul. Straduiti-va mai degraba sa progresati decat sa fiti perfectionisti, veti economisi o gramada de timp si energie.

4. Amanare. Asteptand pana in ultimul minut puteti intra in criza de timp. In plus, daca nu faceti ceva in acest sens, veti pierde vremea, facandu-va griji in legatura cu cat de mult timp ati pierdut.

5. Incapatanarea de a face totul singuri. Luati asupra dumneavoastra mai mult decat puteti duce. Nu trebuie sa va oferiti voluntari la orice proiect. Daca cineva va cere sa-l ajutati, ganditi-va o clipa inainte sa-i dati un raspuns. Daca nu aveti timp, invatati sa spuneti „Nu” si sa delegati sarcinile si altora, chiar daca nu se ridica la nivelul asteptarilor dumneavoastra.

6. Folosirea noilor tehnologii. Messengerul si e-mailul sunt ca o sabie cu doua taisuri. Pe de-o parte ajuta la rezolvarea rapida a anumitor probleme, cu ajutorul raspunsurilor furnizate rapid de interlocutor, fara a necesita prezenta cuiva intr-un anumit loc, pe de alta ne pot face sa ne pierdem o gramada de timp, daca le folosim in interes personal.

7. Sunteti prea visatori. In acest caz ar fi bine sa aveti la indemana o lista pe care sa va notati ce aveti de facut si pe care sa o respectati.

8. Prea multa socializare. Desi oricui ii place sa aiba prieteni, ar fi bine sa-si faca cat mai putini la serviciu. In afara de micile dispute, se vor trezi ca sunt nevoiti sa isi petreaca o gramada de timp socializand si nu vor putea sa respecte termenele limita.

9. Nu pretuiti propriul timp. Oamenii nu pun pret pe timpul dumneavoastra, decat daca le transmiteti mesajul ca este important. Aveti grija cum va comportati. Sigur comunicati mesajul care trebuie?

10. Lipsa de pricepere / indemanare. Daca nu va pricepeti sa faceti anumite lucruri, cereti ajutorul unui specialist. Decat sa va chinuiti sa faceti totul singur si sa stricati ceva, mai bine economisiti timp cerand ajutorul cuiva de meserie.

Sursa: lifehack.org, mommd.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro