Sari direct la conținut

Mărci auto defuncte ale Stellantis vor fi oferite unor producători chinezi. Condiția pusă de guvernul italian

HotNews.ro
Mărci auto defuncte ale Stellantis vor fi oferite unor producători chinezi. Condiția pusă de guvernul italian
Automobil Autobianchi Foto: Lev Radin / ddp USA / Profimedia

Guvernul Italiei ia în considerare preluarea prin decret a mărcilor auto defuncte deţinute de Stellantis şi oferirea lor unor companii chineze, pentru a le încuraja să înfiinţeze fabrici în Italia, a informat cotidianul Il Sole 24 Ore, transmite Reuters.

Planul ar urma să implice mărcile Innocenti şi Autobianchi, ambele închise în anii 1990.

Innocenti a fost faimoasă în anii 1960 şi 1970 pentru că a produs o versiune italiană a mărcii britanice Mini, înainte de a fi preluată de Fiat, acum parte a grupului Stellantis. Fosta unitate Fiat Autobianchi a produs maşini de oraş de lux, cum ar fi A112 şi Y10.

Producția în Italia, condiția pusă celor interesați

Ziarul a spus că ministrul italian al Industriei a înregistrat versiuni ale celor două mărci la biroul naţional de brevete şi mărci, folosind o grafică diferită de cele înregistrate de grupul Stellantis. Ministerul Industriei, care, conform raportului, studiază vânzarea, nu a fost disponibil pentru comentarii.

Stellantis a declarat pentru Reuters că a văzut informaţiile din presă, dar nu a fost informat de guvern despre niciun astfel de plan.

Il Sole a spus că alocarea de către guvern a mărcilor va fi posibilă în baza unei legi adoptate în decembrie şi a unui proiect de decret de punere în aplicare, aflat în curs de examinare de către Curtea de Conturi, privind mărcile care au fost neutilizate de cel puţin cinci ani, transmite News.ro.

Odată aflate sub controlul guvernului, ele ar putea fi date „companiilor, inclusiv celor străine, care intenţionează să investească în Italia sau să se mute din străinătate în Italia”, spune legea.

Guvernul de la Roma, nemulțumit de Stellantis

Guvernul naţionalist al premierului Giorgia Meloni a fost de luni de zile în conflict cu Stellantis, compania mamă a Fiat, acuzând producătorul auto că îşi neglijează bazele istorice de producţie din Italia.

Este angajat în discuţii cu grupul, singurul producător auto important din ţară, pentru a creşte producţia italiană la 1 milion de vehicule pe an, dar a mai spus că doreşte să extindă industria autohtonă prin atragerea unui producător auto chinez în Italia.

Joi, Fiat a dezvăluit la sediul său istoric din Torino, în nordul Italiei, modelul Panda fabricat în Serbia şi a sărbătorit cea de-a 125-a aniversare a sa. Ministrul Industriei, Adolfo Urso, care a participat la eveniment, a cerut din nou Stellantis să-şi relanseze activităţile de producţie în Italia.

Grupul Stellantis s-a format prin fuziunea companiilor Fiat-Chrysler și Peugeot-Citroen, în ianuarie 2021. Ambele aveau probleme mari și sperau să le rezolve prin fuziune, scopul fiind și reducerea cheltuielilor prin punerea în comun a producției pentru mai multe modele.

PSA Peugeot – Citroen cuprinde mărcile Peugeot, Citroën, DS, Opel și Vauxhall, iar Fiat – Chrysler deține mărcile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati și Ram.

INTERVIURILE HotNews.ro