Sari direct la conținut

Autostrada „Moldovei” A7: Cine sunt constructorii selectați pentru tronsoanele de la Ploiești la Buzău după cinci luni de evaluări

HotNews.ro
Autostrada „Moldovei” A7 - Ploiești/Dumbrava - Buzău, Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Autostrada „Moldovei” A7 - Ploiești/Dumbrava - Buzău, Foto: Asociatia Pro Infrastructura

De mai bine de cinci luni Compania de Autostrăzi analizează ofertele depuse la primele licitații de pe Autostrada A7, primele segmente practic care vor fi finanțate prin PNRR. Abia vineri pentru cele trei tronsoane scoase la licitație încă din iunie 2021 au fost selectati constructorii.

Câștigătorii de pe A7 Ploiești – Buzău:

  • Lotul 1, Ploiești (Dumbrava)-Mizil – Asocierea Bog’Art-Tancrad-Cosedil (România-Italia)
  • Lotul 2, Mizil-Pietroasele – Asocierea Coni-Trace (România-Bulgaria).
  • Lotul 3 Pietroasele – Buzău – Asocierea Drum Asfalt-Ilgaz-OPR-Obras-Trameco

Câștigătorii au fost anunțați de către Asociația Pro Infrastructură (API). Până la ora publicării acestui articol CNAIR nu a confirmat încă informația și nu a transmis detalii.

Cele trei tronsoane ale A7 Ploiești (Dumbrava/A3) – Buzău au fost scos la licitație încă din iunie 2021 – în total cele trei loturi au o lungime de 63 km. Depunerea ofertelor – 39 la număr – s-a făcut în luna septembrie.

De atunci și până acum, de peste cinci luni deja, „membrii comisiei de evaluare se chinuie să le evalueze”, spune Asociația.

„Le cerem imperios să respecte termenul, amânat de mai multe ori, de 22 februarie pentru anunțarea câștigătorilor astfel încât să intrăm cât mai repede în perioada contestațiilor care, sperăm, să fie rezolvate în cel mai scurt timp. Doar așa avem o șansă, mică, de a semna contractele pe toți cei 63,25 km din A7 în 2022. Toată autostrada A7 de la Ploiești la Pașcani este prinsă în PNRR și trebuie să fie gata în 2026. Pe Buzău-Focșani abia s-au lansat licitațiile iar pe Focșani-Bacău-Pașcani avem doar promisiuni vagi că acestea vor fi pornite în vară”, notează API.

Tronsonul Ploiești – Buzău este împărțită în trei loturi distincte:

– lotul 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000 – km 21+000)

– lotul 2 Mizil – Pietroasele (km 21+000 – km 49+350)

– lotul 3 Pietroasele – municipiul Buzău (km 49+350 – km 63+250).

Valoarea estimată este între 4,290 miliarde de lei şi 5,062 miliarde de lei, fără TVA.

Sectorului A7 Ploiești (Dumbrava) – Buzău:

– lungime – 63 km;

– 6 noduri rutiere;

– 160 de ha de perdele forestiere;

– 42 de poduri + pasaje;

– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.

Abia în luna februarie2022 s-au mai scos la licitație și alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani, dar abia două au și fost deocamdată publicate în SEAP.

Autostrada A7 – „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Foto: Traseul autostrăzii A7. / Vezi aici în detaliu traseul A7 de la Ploiești (Dumbrava/A3) la Pașcani

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud – „Coloana vertebrală” a Moldovei – și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

CITEȘTE ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro