Sari direct la conținut

PNL a depus o motiune simpla impotriva lui Radu Berceanu, intitulata "Ministrul anti-transporturi si pro-furt"

HotNews.ro

Liberalii au depus, miercuri, la Camera Deputatilor, o motiune simpla in care cer demisia lui Radu Berceanu, document intitulat „Ministrul anti-transporturi si pro-furt”. Semnatarii mentioneaza in text ca, „din cauza administrarii defectuoase a sistemului transporturilor si infrastructurii din Romania”, ministrul Berceanu ii obliga sa ia atitudine impotriva „lipsei sale de performanta si a greselilor continue”, potrivit Mediafax.

Initiatorii motiunii il numesc pe Radu Berceanu „ministrul anti-autostrazi”, si ii transmit acestuia ca „se poate compara cu ceilalti colegi ai sai fosti ministri ai transporturilor – Traian Basescu, Anca Boagiu si Gheorghe Dobre – cu totii caracterizati de o aversiune fata de constructia autostrazilor”.

  • „Dupa finalizarea cu iz electoral a primilor 42 de kilometri din Autostrada Transilvania in decembrie 2009 (care, in treacat fie spus, ar fi fost finalizati inca din 2008 daca Romania nu ar fi avut ghinionul de a-l avea la conducerea ministerului transporturilor in 2005 si 2006 pe sinistrul Dobre), anul 2010 a adus acest proiect in impas. Datorita faptului ca nici pana astazi Berceanu nu a platit sumele corespunzatoare lucrarilor din 2009, firma care construieste Autostrada Transilvania a devenit, fortat, unul dintre cei mai mare disponibilizatori din Romania. Astfel, peste 700 de angajati ai Bechtel, majoritatea din judetul Cluj, si-au pierdut locul de munca”, se arata in textul motiunii simple.
  • „Daca domnul Berceanu, in calitate de ministru, tot nu face drumuri, macar incearca sa deturneze fonduri publice catre clientela propriului partid”, sustin semnatarii motiunii, care acuza PDL de faptul ca ar fi devenit „un expert si in sistarea programelor guvernamentale initiate de altii”.

Ei sustin ca, dupa pierderea „rusinoasa” a finantarii de la Banca Mondiala, pentru constructia centurilor Bacau, Brasov, Reghin, Targu Mures si Medias, Radu Berceanu a reusit „performanta de a da cu piciorul” proiectului de constructie al autostrazii Comarnic – Brasov si ca ministrul Berceanu persista in a minti ca „nu el este vinovat pentru aceste enorme si penibile esecuri”, ci intotdeauna altii.

  • „In 1997, Traian Basescu, ministrul transporturilor la acea vreme, dicta oprirea tuturor lucrarilor la autostrada Bucuresti – Constanta. In 2005, ministrul Dobre bloca lucrarile la autostrada Brasov – Bors si anula contractul pentru constructia autostrazii Bucuresti – Brasov. Actualul ministru a reusit chiar sa-si depaseasca mentorii: indata ce a ajuns la conducerea ministerului transporturilor si infrastructurii a oprit orice progres in privinta constructiei unei retele de aproximativ 1000 de kilometri de drumuri expres cu caracteristici de autostrada”, se mai arata in textul motiunii.

Pe de alta parte, semnatarii motiunii acuza si „dezastrul de la calea ferata” si invoca „ignoranta si incapatanarea ministrului Berceanu in ceea ce priveste infrastructura aeroportuara”, in privinta careia si-ar fi manifestat de asemenea „adversitatea” deoarece se opune constructiei Aeroportului International Brasov: „Berceanu se arata interesat de fuziunea aeroporturilor din Otopeni si Baneasa, lucru care va duce treptat la disparitia celui de-al doilea. In rest, aeroporturile se descurca pe cont propriu: Clujul, Sibiul, Targu-Muresul demonstrand ca se poate dezvolta un aeroport chiar si concurential”.

In textul motiunii se vorbeste despre „hotie la drumul mare – marca Berceanu”, si despre faptul ca „prietenii de la Golden Blitz decontamineaza un hectar de teren de pe amplasamentul autostrazii Brasov-Bors pentru 24 de milioane de euro”, dar si despre „lipsa oricarei strategii in transporturi”, si „neseriozitatea si lipsa de viziune a ministrului Transporturilor se reflecta intr-o totala lipsa de incredere a tuturor celor din sectorul privat angrenati in constructia infrastructurii de transport in Romania”.

Semnatarii mai reproseaza neutilizarea fondurilor alocate de catre UE ca finantare nerambursabila pentru constructia autostrazilor Nadlac – Arad, Timisoara – Lugoj, Lugoj – Deva, Orastie – Sibiu, precum si pentru reabilitarea sutelor de kilometri de drum national aflate pe reteaua trans-europeana de transport si ii cer ministrului sa spuna motivele pentru care au fost anulate lucrarile demarate pentru construirea unei retele de aproximativ 1.000 de kilometri de drumuri expres cu caracteristici de autostrada.

Acestia doresc sa stie si care au fost argumentele care au stat la baza deciziei de a bloca procedurile de expropriere pentru tronsoanele de autostrazi si drumuri expres, desi statul roman ar fi economisit foarte multi bani prin achizitia terenurilor in aceasta perioada, cand preturile acestora sunt reduse si de ce „au fost blocate proiectele de reabilitare a peste o mie de kilometri de drumuri nationale, pentru care in 2007 si 2008 au fost realizate proiecte detaliate”, dar si de ce nu au fost incepute lucrarile pentru constructia centurilor Bacau, Brasov, Targu Mures si Reghin si ce solutii concrete propuneti pentru rezolvarea problemelor cu care se confrunta sistemul feroviar din Romania.

  • „Este evident ca domnul ministru Berceanu nu poate oferi raspunsuri satisfacatoare privind aceste chestiuni cu importanta deosebita in dezvoltarea infrastructurii si a transporturilor din Romania. In consecinta, urmare a performantei dezastruoase a ministrului Transporturilor si Infrastructurii in 2009 si 2010, din cauza blocarii cu intentie a proiectelor din acest domeniu necesare Romaniei, noi, semnatarii prezentei motiuni simple, solicitam demisia domnului Radu Berceanu din functia de ministru al Transporturilor si Infrastructurii”, se mai arata in textul documentului.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro