Sari direct la conținut

Interes crescut pentru VTM

Monitorul de Sibiu

Interesul pentru Cupei Monitorul Tuning VTM i-a surprins pina si pe organizatori. Numerosi pasionati ai sportului cu motor, intre care si piloti angrenati in campionatele nationale de raliu si viteza pe traseu montan, au confirmat deja prezenta. Cursa va avea loc miine, pe drumul spre Cisnadioara.

Prima cursa pentru amatori de viteza in coasta, organizata la Sibiu dupa o pauza de cinci ani, a stirnit un mare interes. De la soferi amatori, la fosti piloti de curse sau actuali licentiati, zeci de pasionati ai sportului cu motor si-au manifestat intentia de a participa la viteza-n coasta organizata de Monitorul de Sibiu si AS Tuning.

Cererea impresionanta de inscrieri din partea pilotilor este dublata si de un interes la fel de mare si din partea fanilor. Cum asfaltul se prezinta in conditii impecabile, sint intrunite toate conditiile pentru o cursa de zile mari.

Piloti cu nume

Organizat cu doar o saptamina inaintea etapei din Campionatul National de Raliuri ce va avea loc la Cluj, cursa este vazuta ca un excelent prilej de verificare. Tocmai de aceea, la startul cursei vor fi prezenti numerosi piloti licentiati. La start si-au anuntat deja prezenta Cristi Toader, Horatiu Baltador, Cipi Savu, Serban Tomita, Calin Bucur, Vali Porcisteanu, Nelu Rogoz si multi altii.

Printre cei care si-au manifestat intentia de a concura, la cursa organizata sub egida FRAS, se numara si Daniel Onoriu, nimeni altul decit liderul la zi in Campionatul National de Viteza in coasta. Acesta nu va evolua pe Mitsubischi Evo 6 cu care concureaza in campionat, ci o va face pe un Porsche, de citeva sute de cai putere.

Fara incidente

Pentru o reusita totala a spectacolului automobilistic, orgaizatorii au nevoie si de sprijinul fanilor aflati pe margine. Pentru a evita aparitia unor evenimente neplacute in care sa fie implicati specatorii, acestora le vor fi amenajate zone speciale din care vor putea viziona cursa. „Este o competitie pe care vrem sa o face permenanenta.

De aceea vrem sa nu existe niciun fel de incidente. Daca totul va iesi bine, este o bila alba pentru noi in momentul in care dorim sa mai organizam o alta cursa.

Vrem sa fie o adevarata sarbatoare si, tocmai de aceea, speram ca spectatorii sa dea dovada de intelegere si sa urmareasca cursa doar din locurile sigure, indicate de organizatori si sa asculte sfaturile oamenilor de ordine aflati pe margine”, spune Jean Tatu, principalul organizator al competitiei.

Programul cursei

Intrecerea de simbata va debuta la ora 9 dimineata cu o prima mansa de recunoastere. Pret de o urcare, fiecare concurent va avea posibilitatea sa se acomodeze cu traseul de concurs. La finalul acestora vor urma doua manse de antrenament cronometrat, in urma carora se vor stabili si ordinea de start in cursa.

Startul oficial in prima mansa de concurs se va da la ora 12, urmind ca cea de-a doua sa aiba loc doua ore mai tirziu. Festivitatea de premiere va avea loc la ora 17, la motelul Pinu, din Cisnadioara. In tot acest timp, drumul judetean 106 D, ce face legatura intre Sibiu si Cisnadioara, va fi inchis.

Lupta intre dealeri

Pe linga competitia propriu zisa, un alt punct de atractie al intrecerii de la Cisnadioara va fi Cupa Dealerilor. Pentru prima data in istoria curselor romanesti, in cadrul unei competitii organizate au fost invitati si dealeri de masini, pentru a-si dovedi valoarea pe un traseu amenajat.

Chiar daca numai o parte dintre cei invitati au fost receptivi, organizatorii sint convinsi ca spectacolul va fi total. „Este o sansa minunata pentru noi, dealeri auto, sa demonstram publicului privitor de ce sint in stare masinile pe care le comercializam.

Speram sa iasa un spectacol reusit si aceasta competitie sa genereze si altele”, spune Radu Baltador, reprezentantul sponsorului principal TESS.

Premii diverse

Competitia propriu zisa este impartita pe trei clase, in functie de motorizarea masinilor. Astfel, prima clasa este formata din masinile cu o capacitate mai mica de 1600 cmc, cea de-a doua, intre 1601 si 2000 cmc, iar cele mai puternice masinii vor fi incluse la clasa a III-a. Toate vor participa la clasamentul Open.

Alaturi de clasamentele Open, si pe fiecare clasa in parte, Monitorul si AS Tuning, impreuna cu partenerii, vor premia cele mai bune masini de la Clasa Dacia, dar si cele mai rapide masini marca Matiz. Printre cei care vor urca pe podium vor mai fi cel mai tinar si cel mai virstnic pilot. In cazul in care vor fi la start, reprezentantele sexului frumos, vor fi si ele premiate.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro