Sari direct la conținut

Air Moldova suspendă toate zborurile şi vânzarea biletelor, începând din 2 mai, pe o perioadă nedeterminată (Unimedia.md)

HotNews.ro
Avion Air Moldova, Foto: Wolfgang Minich / AFP / Profimedia
Avion Air Moldova, Foto: Wolfgang Minich / AFP / Profimedia

Compania aeriană Air Moldova, a depus în instanță cererea de aprobare a restructurării accelerate a companiei, care este un plan de acțiuni, ce are drept scop evitarea falimentului companiei aeriene, soluționarea problemelor existente și acceptarea investițiilor, scrie Unimedia.

„Procedura de restructurare este soluția identificată de companie care ar permite investiții externe. Investitorii sunt gata să investească în Air Moldova în jur de 50 de milioane de dolari. Aceste investiții ar permite soluționarea problemelor financiare ale companiei și suplinirea flotei proprii. Investițiile în companie nu pot fi realizate fără procedura de restructurare accelerată din cauza riscului sporit a unui atac din partea creditorilor existenți.

Astfel, până la pronunțarea deciziei instanței, privind acceptarea sau respingerea cererii înaintate de Air Moldova, compania va suspenda operarea zborurilor și vânzărilor de bilete începând cu data de 2 mai 2023. Reluarea activității va fi posibilă în termen de 3 zile de la pronunțarea deciziei de către instanță.

Odată cu acceptarea de către instanță a cererii de restructurare accelerată, compania Air Moldova va relua operarea zborurilor și comercializarea biletelor. Toate acțiunile întreprinse de Managementul companiei Air Moldova, au scopul de a salva operatorul Național de la faliment. Restructurarea accelerată este o șansă unică pentru Air Moldova, fiind o practică internațională.

Deși este o companie aeriană privată din 2018, Air Moldova este un operator Național, lider pe piață și prezintă un caz de interes public. Astfel, vom publica în mod transparent condițiile și cauzele care au determinat compania aeriană Air Moldova să recurgă la procedura de restructurare accelerată:

1. Gestionarea companiei de stat Air Moldova până la privatizarea din 2018, poate fi caracterizată prin abuz de putere, spălare de bani și management defectuos în defavoarea companiei. Responsabili de devalizarea companiei de stat Air Moldova se fac Iulian Scorpan și Victor Sula. Procuratura Anticorupție a încheiat urmărirea penală pe numele celor doi, în decembrie 2021 și a transmis cauza penală Judecătoriei Chișinău, sediul Buiucani. Ședințele de examinare a cauzei penale inițiată pe numele lui Iulian Scorpan și al lui Victor Sula, pentru abuz de putere, au fost amânate din luna decembrie a anului 2021 și până în prezent continuă să fie tergiversate. În toată această perioadă cei doi acuzați gestionează o altă companie aeriană locală și se bucură de protecție atât din partea organelor de putere cât și din partea reprezentanților mass media, care evită să vorbească public despre dosarele penale a acestora.

2. Pandemia Covid-19, războiul din Ucraina, pierderea pieții de destinații cheie din 2020-2023 , retragerea aeronavelor de către locatori. Acești factori externi au dus la creșterea gradului de îndatorare a companiei Air Moldova. În anii 2020-2021, lipsa zborurilor timp de 4 luni din cauza pandemiei COVID-19. În anul 2022, începutul războiului din Ucraina, drept consecință închiderea spațiului aerian și lipsa zborurilor timp de 1 lună. Pierderea zborurilor spre și din Federația Rusă, care de fapt erau zborurile ce asigurau cea mai mare parte de venituri ale companiei. Lipsa zborurilor pentru o companie aeriană este lipsa veniturilor, dar nu și lipsa cheltuielilor, generate de deservirea aeronavelor, remunerarea personalului și achitarea prestatorilor de servicii”, se arată în comunicatul instituției.

Comentează pe Unimedia.md

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro