Sari direct la conținut

Triplare a cifrei de afaceri în primul semestru al 2022 pentru Flip.ro și o invitație inedită la sustenabilitate la lansarea iPhone 14, în campusul Apple din Cupertino

Smile Media
​Triplare a cifrei de afaceri în primul semestru al 2022 pentru Flip.ro și o invitație inedită la sustenabilitate la lansarea iPhone 14, în campusul Apple din Cupertino, Foto: flip.ro
​Triplare a cifrei de afaceri în primul semestru al 2022 pentru Flip.ro și o invitație inedită la sustenabilitate la lansarea iPhone 14, în campusul Apple din Cupertino, Foto: flip.ro

​​Cea mai mare surpriză legată de lansarea noului iPhone din 7 septembrie nu a fost doar gama de culori sau noile specificații tehnice, ci și apariția inedită a unui start-up românesc, chiar în campusul Apple din Cupertino, California. Flip.ro, o companie tânără ce cumpără, recondiționează și vinde telefoane ca noi, a sărbătorit relansarea modelelor deja existente printr-o acțiune de promovare a unor obiceiuri mai sustenabile atunci când vine vorba de tehnologie.

Cel mai popular brand de pe website-ul Flip.ro este chiar Apple, așa că lansarea noului model de iPhone a fost ocazia perfectă pentru startup-ul românesc de a atrage atenția asupra valorilor pe care le susține. În timpul mult așteptatului eveniment anual Apple, Flip.ro a răspândit, în fața sediului gigantului american, mesaje care celebrează cât de accesibile și – mai ales – sustenabile sunt iPhone-urile recondiționate. Pe durata întregii zile a lansării, prin campusul californian s-a plimbat un camion cu ecrane LED care felicita Apple pentru noua lansare, atrăgând atenția privitorilor cu mesaje precum „Noi deja sărbătorim relansarea”, „Aceasta nu este o lansare. E o relansare pentru modelele vechi” sau „Modelul e doar un număr.”

În același timp, ecranele publicitare din Times Square, New York, au afișat și ele mesajele Flip.ro milioanelor de trecători din metropola americană. „Sărbătorim relansarea modelelor mai vechi la un preț mai bun” , „Modele mai vechi. Prețuri mai smart.” sunt doar câteva dintre mesajele cu care Flip.ro au încurajat privitorii să aibă o atitudine mai sustenabilă. Telefoanele disponibile pe website sunt recondiționate și verificate, astfel că ajung la consumatori ca noi, dar la prețuri mult mai mici. Până la urmă, un telefon ca nou este și mai accesibil, si mai sustenabil: „Susținem economia circulară, așa că, pentru noi, lansarea noului iPhone a fost momentul perfect să îndemnăm utilizatorii la cumpărături smart, având în vedere că alegerea unui smartphone recondiționat este mai sustenabilă atât pentru portofelele lor, cât și pentru planetă”, declară fondatorii Flip.ro – George Moroianu, Alin Luca și Alex Burghelia.

Cum a evoluat Flip.ro?

Flip.ro, un marketplace lansat în 2019 de către trei tineri antreprenori, își propune să încurajeze economia circulară într-o manieră prietenoasă cu publicul pasionat de tehnologie, dar și de sustenabilitate. Parcursul start-up-ului demonstrează că publicul românesc este din ce în ce mai atras de astfel de practici, ajungând, până în prezent, la peste 100.000 de clienți cărora le-au vândut peste 170.000 de telefoane mobile. Față de primul semestru din 2021, au înregistrat o triplare a cifrei de afaceri în primul semestru al lui 2022.

Chiar dacă, atunci când vine vorba de noi modele de smartphone, „numerele nu contează”, pentru Flip.ro, încurajarea unui stil de viață mai sustenabil le-a adus cifre impresionante. Start-up-ul este în creștere, obținând investiții de peste 8 milioane de euro din partea eMAG Ventures pentru a-și consolida planurile de expansiune. Recent, au intrat și pe piața din Bulgaria, având planuri de a ajunge și în Ungaria. Fondatorii Flip.ro se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri în perioada următoare și își propun să devină lideri pe piața electronicelor recondiționate din Europa Centrală și de Est.

Un start-up românesc se aliniază la trendurile globale privind sustenabilitatea

În contextul în care tot mai mult branduri fac tranziția către un circuit mai sustenabil de producție, Flip.ro atrage atenția asupra faptului că un produs recondiționat este mai prietenos pentru planetă. Trendul capătă avânt: la nivelul Uniunii Europene există discuții și dezbateri cu privire la așa-numitul right to repair (tr. „dreptul de a repara”), conform căruia nu doar că publicului ar trebui să-i fie mai ușor să își repare produsele, dar este și responsabilitatea producătorilor să facă demersuri în acest sens.

​Articol susținut de Flip.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro