Sari direct la conținut

Piata auto romaneasca, in cadere libera la inceput de an

HotNews.ro

Integrarea in Uniunea Europeana a gasit piata auto romaneasca in declin. Vanzari diminuate pe aproape toata linia. In ceea ce priveste vanzarile de masini noi din prima luna a acestui an, acestea s-au cifrat la 14.326, potrivit datelor comunicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Acest fapt inseamna o reducere de peste patru procente in comparatie cu ianuarie 2006, cand au fost comercializate 14.973 de automobile. Vanzarile producatorilor autohtoni de masini au scazut si ele, cu nu mai putin de 25% raportat la ianuarie 2006. Numai Dacia a comercializat cu circa 30% mai putine vehicule.

De asemenea, vanzarile de vehicule comerciale au scazut si ele cu 19,4%, de la 2.277 unitati, la 1.836 de unitati. Pe ansamblu, in ianuarie 2007 s-au vandut 16.390 de vehicule, cu 5,5% sub cele 17.343 comercializate an prima luna din 2006.

Dacia, vanzari in scadere cu circa 30% fata de ianuarie 2006

Dacia a vandut in prima luna a acestui an 4503 de automobile, in scadere cu 1744 (circa 30%) de masini fata de perioada similara a anului anterior, cand inregistrase un volum de vanzari de 6247 de vehicule. Scaderea este si mai accentuata fata de luna decembrie 2006, cand Dacia a comercializat 7859 de masini. Totusi, pentru reprezentantii Dacia, acest fapt nu este ingrijorator.

“Intotdeauna, in primele luni ale anului sunt vanzari mai slabe. Ma astept ca si in februarie sa fie vanzari reduse. E posibil ca vanzarile sa fi scazut deoarece cumparatorii s-au grabit sa achizitioneze masini in ultimele luni ale anului anterior (vanzari Dacia in decembrie 2006 = 7859, vanzari Dacia in noiembrie 2006 = 7334), inaintea integrarii.

Nu cred ca taxa de prima inmatriculare a avut influenta asupra volumului de vanzari, mai degraba proasta intelegere a acestei taxe.”, a declarat, pentru HotNews.ro, Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia.

Producatorii asiatici vin tare din urma

In ceea ce priveste vanzarile de masini de import, Skoda detine suprematia, cu 1.379 de masini vandute, in crestere fata de ianuarie 2006. Al doilea loc este ocupat de producatorul Volkswagen, cu 8 masini mai putine decat Skoda, dar cu o crestere cu 47% fata de anul anterior.

Al treilea loc este detinut de Renault, cu 1030 de masini comercializate, dar in cadere cu 8,1% fata de ianuarie anul trecut. Primele trei marci din top, Skoda, Volkswagen si Renault au impreuna peste 40% din piata de import. De observat ca vin puternic din spate constructori auto ca Toyota sau Hyundai, acestea doua inregistrand cele mai mari ritmuri de crestere a vanzarilor.

Toyota a vandut 491 de automobile in prima luna din anul in curs, o majorare a vanzarilor cu 76% in raport cu ianuarie 2006. La randul sau, producatorul Hyundai a comercializat 502 de bucati, o accentuare a vanzarilor cu circa 67% in raport cu intervalul amintit (ianuarie 2007 – ianuarie 2006).

Renault Clio, cel mai vandut model

Modelul Clio al celor de la Renault reprezinta cea mai bine vanduta masina de import din luna ianuarie 2007, 538 de bucati. Totusi, este o reducere usoara fata de ianuarie anul trecut, cu 0,2%. Renault Clio este urmat de Skoda Fabia, 501 de modele vandute, si o majorare a vanzarilor de 61%, de la 311 in ianuarie 2006 la 501 in acest an.

A treia pozitie este ocupata tot de un model Skoda, anume Octavia, cu 466 de modele comercializate, dar cu un volum anual in scadere – de aproximativ 24%. Pe ansamblu, cele mai mari ritmuri de crestere l-au avut modelele Volkswagen Golf (119,2% cu 285 de bucati vandute) si Opel Astra Classic (102,5% cu 330 de bucati vandute).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro