Sari direct la conținut

ZIUA dezbaterii

Ziua de Cluj

Timp de mai bine de patru ore, invitatii au discutat chestiuni importante precum studiul de circulatie elaborat de societatea Search Corporation, necesitatea centurilor ocolitoare, proiect elaborat prin Consiliul Judetean, dar mai ales modul in care pot fi sustinute aceste proiecte, astfel incat ele sa revina realitate.

De la eveniment nu au lipsit oficialii clujeni, respectiv primarul Clujului, Emil Boc, si presedintele Consiliului Judetean, Marius Nicoara. Acestia au venit insotiti de „coechipierii” din serviciile institutiilor pe care le conduc. Seful Directiei Tehnice din Primarie, Sorin Apostu, a sosit alaturi de seful Serviciului Circulatie, Mirela Marincean.

Au fost, de asemenea, prezenti urbanisti si arhitecti de referinta ai Clujului, printre care Vasile Mitrea, Gheorghe Elkan, Emanoil Tudose, Adrian Borda, Ionel Vitoc, Eugeniu Panescu sau Traian Ilca. La discutii au contribuit, cu pareri pertinente si propunand teme importante, arhitecti tineri, de perspectiva, precum Horatiu Racasan sau Voicu Bozac.

N-a lipsit nici seful politiei rutiere municipale, Sorin Rus, si nici seful serviciului public comunitar permise si inmatriculari, Dan Florian. Consilierii locali au participat si ei la dezbateri, punctul de vedere al liberalilor fiind sustinut de Radu Morariu, iar viziunea UDMR, de Laszlo Attila. PSD a fost reprezentat de consilierul local Stefan Dimitriu.

In schimb, arhitectul orasului, Adrian Iancu, s-a incapatanat si de aceasta data sa nu participe la o dezbatere publica, neonorand invitatia care i-a fost facuta. In ceea ce-l priveste pe arhitectul judetului, Radu Spanu, acesta s-a rezumat la o scurta interventie.

Cand presedintele CJ, Marius Nicoara, a fost nevoit sa plece, si Spanu s-a grabit sa profite de situatie pentru a se face nevazut.

Ne-a onorat cu prezenta si directorul Agentiei de Dezvoltare Regionala – Nord-Vest, Claudiu Cosier, care, intervenind, a precizat ca dezvoltarea urbana tine si de mentalitatea comunitatii clujene, peste care nici o autoritate nu poate sa treaca.

Urbanistii si-au facut datoria

Reprezentantii CJ, precum si cei ai Primariei, si-au promovat proiectele, sustinand ca s-au depistat sursele din care vor scoate banii, astfel incat acestea sa devina realitate. Cu alte cuvinte, liderii administratiei clujene cred ca, daca exista vointa, se gasesc si bani.

Numai ca interventiile urbanistilor clujeni au scos la iveala chestiuni mult mai complexe. S-a vorbit despre necesitatea unui plan, a unei strategii, care sa clarifice in perspectiva necesitatile Clujului.

Nu exista un plan urbanistic general (PUG) care sa fie respectat, totul se construieste fara o coordonare precisa, motiv pentru care solutiile privind traficul nu au cum sa functioneze in momentul, in care se va incerca aplicarea acestora.

Nu pot fi elaborate studii sau proiecte privind traficul, pana cand nu exista un PUG sanatos si un plan de strategie care sa releve prioritatile orasului. Fara o astfel de baza, proiectele vor fi disfunctionale, au avertizat urbanistii.

Reglementarea situatiei terenurilor ce apartin municipiului, implicarea administratiei in problematica parcarilor, un plan serios pentru racordarea Clujului la Autostrada Transilvania, indiferent peste cati ani vom beneficia de aceasta, dar, mai ales, demararea acelor proiecte care se dovedesc a fi viabile – acestea sunt doar cateva din chestiunile dezbatute la initiativa ZIUA de Cluj, asupra carora vom reveni pe larg, cu amanunte, in editia noastra de maine.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro