Sari direct la conținut

O familie de români a înființat o școală în Barcelona, căutând metode alternative de educație pentru copilul lor cu autism

HotNews.ro
O familie de români a înființat o școală în Barcelona, căutând metode alternative de educație pentru copilul lor cu autism
Andreea și Adrian Bolba au emigrat acum mai bine de 20 de ani, iar fetele lor s-au născut la Barcelona. FOTO: Arhiva familiei

Andreea și Adrian Bolba, din Brașov, locuiesc de peste 20 de ani în Barcelona, iar din septembrie 2019 administrează o școală, deschisă chiar de ei. Nu au visat vreodată să devină antreprenori în domeniul educațional, mai ales în țară străină, însă când fiica lor mai mică a fost diagnosticată cu autism au știut că au nevoie, pentru ea, de o alternativă educațională. Așa s-a născut Escola Natura, o noutate pentru Catalonia: o școală aflată lângă pădure, cu un sistem de predare care combină pedagogia Montessori cu educația în natură.

Andreea și Adrian au ajuns în Barcelona la începutul anilor 2000. „Sotul meu a venit primul aici, cu 22 de ani în urmă, imediat dupa terminarea facultății. La doi ani distanță am ajuns si eu, cu o bursă de colaborare Erasmus, pe care am obținut-o ca să pot studia în Barcelona, lângă el. Până în momentul respectiv nu exista contract de colaborare între nicio facultate din Barcelona cu Facultatea Transilvania din Brașov, dar, în final, s-a creat, în urma insistențelor și a luptei mele în sensul acesta. A fost începutul drumului de a crede că totul este posibil dacă ai un scop nobil și o idee în care crezi suficient de mult”, își începe Andreea povestea.

Cei doi au doua fiice, de 9 și 12 ani, cea mică fiind diagnosticată la 5 ani cu tulburare din spectrul autist. Momentul diagnosticului i-a schimbat Andreei complet viața și a determinat-o să caute metode educaționale care să se potrivească nevoilor speciale ale fetiței. Experiența i-a dovedit că în școlile tradiționale nu există o integrare reală a copiilor cu astfel de particularități. „Există personal desemnat pentru asta, dar copiii cu nevoi educaționale speciale sunt scoși din clasă și se lucrează individual cu ei câteva ore pe zi. Ca și concept este ok, pentru că există totuși resurse dedicate acestor copii, dar integrarea este imposibilă pentru că, fiind scoși din clase, automat li se pune eticheta de diferit. Pe de altă parte, raportul copii/profesori este foarte ridicat (1/24), iar copiii care nu sunt problematici și pentru care nu se cere un suport suplimentar pur și simplu rămân invizibili în fața profesorilor și, în cele mai multe cazuri, suferă de bullying”, explică ea.

Articolul poate fi citit în întregime pe www.totuldespremame.ro

INTERVIURILE HotNews.ro