O veste asteptata de peste opt luni: Sectorul din Autostrada Transilvania realizat deja pe jumatate de catre Bechtel are un nou constructor: 157 milioane de euro pentru a termina cei 64 de km
O asociere de cinci firme a fost desemnata castigatoare in licitatia pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 64 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau, la peste opt luni de cand Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) a deschis ofertele. Oferta declarata castigatoare dupa atata timp valoreaza 701 milioane de lei (cca. 157 milioane euro). Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul. Americanii mai cereau inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza tronsonul.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a desemnat pe 31 martie castigatorul licitatiei pentru contractul de proiectare si executie pentru Sectiunea 3C – Suplacu de Barcau – Bors (km 4+200 – km 64+450) al autostrazii Autostrazii care leaga Brasov de Oradea (via Targu-Mures – Cluj).
Castigator al licitatiei este Asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Slution SRL & SC Via Design SRL.
Valoarea ofertei castigatoare este de 701 milioane lei fara TVA, iar castigatorul a fost desemnat pe 31 martie, potrivit unui comunicat al CNADNR. Finantarea este in totalitate de la bugetul de stat.
Durata estimata a Contractului de proiectare si executie lucrari este de 24 luni, la care se adauga 30 luni perioada de garantie.
Pana la semnarea contractului, insa, mai trebuie sa treaca si perioada contestatiilor. Daca rezultatul anuntat de catre CNADNR va fi contestat, semnarea contractului se poate amana cu mai multe luni.
Suplacu de Barcau Bors: Inceput de Bechtel, continuat cu o licitatie taraganata de autoritati
Viaductul de la Suplacu de Barcau
Foto: AutostradaTransilvania.ro
Tronsonul in cauza a fost realizat deja in proportie de 50% de catre compania americana Bechtel pana cand in mai 2013 contractul a fost reziliat. La acel moment, potrivit declaratiilor autoritatilor romane, americanii ar mai fi cerut inca 250 de milioane de euro pentru a termina lucrarile deja incepute.
Licitatia pentru un nou contructor a fost demarata in 27 mai 2014, iar ofertele depuse – in numar de trei – au fost deschise pe 24 iulie 2014.
De atunci si pana in prezent au trecut mai bine de opt luni, timp in care CNADNR a stat si a evaluat cele trei oferte depuse.