Sari direct la conținut

Metroul va continua sa circule la intervale mari de timp

HotNews.ro

Alstom Transport Romania a anuntat luni ca in perioada urmatoare activitatea de intretinere pentru Metrou va fi in continuare redusa, deoarece negocierile cu administratia Metrorex de la sfirsitul lunii trecute au esuat, informeaza un comunicat de presa al companiei.

Consecintele asupra calatorilor vor ramane aceleasi, respectiv trenurile Metrorex vor circula tot la intervale mari de timp, la cite 30 de minute.

La data de 30 mai, managementul Alstom Transport Romania s-a prezentat la Metrorex pentru a discuta atat problema platilor neefectuate de 11 luni catre Alstom, cat si a altor deficiente ale Metrorex in executarea contractului.

Oficialii Alstom sustin ca, in cadrul discutiilor, pozitia Metrorex a ramas inflexibila refuzand plata anumitor sume, in pofida faptului ca legislatia in materie sustine punctul de vedere Alstom si ca mare parte a sumelor datorate au fost deja contractate prin credit de catre Ministerul de resort.

„Urmatoarea etapa consta in trimiterea catre Metrorex a unei notificari, ca ultima tentativa din partea Alstom de a permite Metrorex esalonarea executarii obligatiilor asumate prin contract”, se mai arata in comunicatul de presa al companiei de mentenanta.

La 25 mai 2006, Alstom Transport Romania a anuntat declansarea operatiunilor de suspendare a serviciilor executate pentru Metrorex, ca urmare a neefectuarii de catre Metrorex a platilor datorate companiei pentru ultimele 10 luni de activitate, precum si a altor plati restante pentru primii doi ani de contract, care insumeaza, potrivit Alstom, peste 40 milioane de euro.

Potrivit reprezentantilor companiei, Alstom Transport Romania a luat aceasta decizie in conformitate cu prevederile contractuale si ca urmare a intrarii in vigoare a notificarii de suspendare a serviciilor transmisa Metrorex in data de 16 mai.

Aceasta presupune o incetare graduala a activitatilor, pana la limita inferioara permisa de lege, conform celor stipulate in contractul semnat de catre cele doua companii in 2003.

La sfarsitul lunii mai a acestui an, Liviu Soava, directorul general al Metrorex a precizat ca Alstom Transport Romania a refuzat sa prezinte Metrorex documente justificative pentru o componenta a costurilor de mentenanta si ca firma cere reactualizarea preturilor exprimate in euro, metoda cuprinsa de altfel in contractul incheiat cu Metrorex, dar care contravine insa, legislatiei din Romania, care stabileste faptul ca recalcularea trebuie facuta in lei.

Reprezentantii Alstom au mai anuntat luni ca managementul companiei si Unitatea – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), care reprezinta cei 1200 de angajati preluati de la filiala RRRMI a Metrorex de catre Alstom Transport Romania pentru derularea contractului de mentenanta a vagoanelor de metrou, au incheiat negocierile privind Contractul Colectiv de Munca pentru perioada 2006-2007.

Acordul prevede acordarea unui procent mediu de crestere salariala de 14%, similar celui acordat de catre Metrorex in iarna acestui an, precum si schimbarea grilei vechi de salarizare cu una noua, care recompenseaza si performanta, nu numai prezenta, profesia si vechimea, ca pana acum.

Acordul mai specifica si includerea si garantarea unor sporuri cu caracter permanent in salariul de baza, intr-o prima etapa numai pentru anumite categorii de angajati.

Alstom Transport Romania si Metrorex au semnat contractul de mentenanta in anul 2003, valoarea acestuia fiind de 240 milioane euro, iar durata de 15 ani.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro