VIDEO Cronica de film: Jennifer Lopez are un "Plan de rezerva". Si noi.

HotNews.ro
The back-up plan, Foto: InterComFilm Distribution

Dupa o pauza de cativa ani in care s-a ocupat de cei doi copii ai sai, Jennifer Lopez revine in cinema cu ceva usor, de vara: o comedie romantica despre o femeie plictisita sa mai astepte alesul, care se insemineaza artificial exact inainte de a-l cunoaste pe barbatul visurilor. Uitandu-te la „Plan de rezerva”, te intrebi daca vedeta nu a uitat intre timp ca nu joci intr-un film asa cum joci intr-un videoclip. Adevarul e ca nimeni n-o ajuta, nici macar norocul.

Iata o comedie si mai slaba decat „Un cuplu mortal”/”Killers”, ceea ce ne face sa asteptam rozandu-ne unghiile „Knight &Day”, cu Tom Cruise si Cameron Diaz, care – judecand cel putin dupa trailer – pare o comedie mult, mult mai reusita. Nu doar alerta (ma rog, toate par alerte in trailer), dar macar amuzanta. Pana atunci, insa, ne uitam stramb la Jennifer Lopez si la problemele ei.

Si ce ne place in acest film? Hainele vedetei – mai ales rochia roz cu trandafiri de la nunta bunicii, care e si intr-o nuanta pe care a mai purtat-o pe la Oscaruri. Noua culoare de par si coafura. Faptul ca maternitatea o face sa straluceasca. Din pacate doar atit, caci actrita joaca alintat, ca si cum s-ar privi mereu in oglinda, iar bucataria de la ferma alesului parca e decupata dintr-o carte de colorat. Depozitul de branza, piata din plin New York si toata apologia alimentatiei organice sunt, ca sa fim in ton cu garnitura, la fel de „cheesy” ca restul filmului.

Film care zice cam asa: era odata o femeie pe nume Zoe care a facut cariera corporatista pana ce a realizat ca nu asta e viata adevarata, asa ca si-a facut propriul business cu un pet shop. A asteptat sa apara barbatul ideal cu care sa intemeieze un camin si sa procreeze. Ghinion. N-a aparut asa ca, simtind ceasul biologic urlandu-i in timpane, Zoe s-a dus la inseminat. Acesta era planul de rezerva.

Inca din primele cinci minute ale filmului, cand Zoe sta la inseminat si are un flashback in care isi aminteste cum cea mai buna prietena care are patru copii ii spune ca e groaznic sa ai copii pentru ca apar o gramada de neajunsuri, mai ales „pe corpul fizic”, ne dam si noi seama ca ne aflam in fata unei comedii romantice nereusite.

Si nu e doar lipsa de originalitate a subiectului, cat modul in care scenariul e scris – falsele probleme ridicate la rang de placi-turnante, situatiile stereotipe sau neverosimile (prietena cu copii are extrem de mult timp liber ca sa mearga cu prietena ei peste tot, fara cei patru copii!), replicile care atunci cand nu sunt plate exulta, probabil ca reactie de supracompensare, o ciudata placere a scarbosului. Un psiholog ar presupune ca scenaristul are o fixatie anala.

Cum poti sa razi, de exemplu, cand vezi un caine care mai are si picioarele din spate in carucior – deci e oricum incorect politic sa razi de un handicapat:)) -, molfaind un test de sarcina folosit? Unde e poanta? Cine rade la asa ceva?

Exista, ce-i drept, momente cand letargia in care plutesc eroii ca intr-o melasa se increteste brusc, filmul se anima si culmea, te trezesti razand. Un astfel de moment e partial cel al nasterii din grupul de sprijin – care parca e regizat de alta persoana -, dar cand intervine din nou elementul maron nu ai alta solutie decat cel mult sa-l folosesti, ca aparare, in chip de epitet pentru intregul film.

Pana la urma (in caz ca va mai intereseaza), eroina va apela la planul de rezerva al planului de rezerva – acela de a se obisnui cu ideea ca trebuie sa inceapa sa aiba incredere in oameni (ea fiind traumatizata pentru ca isi pierduse parintii de mica), desi iubitul fusese dispus inca de la inceput (minus o zi, doua) sa-i creasca copiii. Cred ca ce-i trebuia lui Zoe era sa vada ultima parte din „Shrek”, pentru a intelege ce fac oamenii atunci cand nu au probleme. Si atunci n-ar mai fi existat acest film!

„Plan de rezerva”/The Back-Up Plan”: regia Alan Poul, cu: Jennifer Lopez, Alex O’Loughlin, Eric Christian Olsen, Linda Lavin, Anthony Anderson. Premiera romaneasca: 18 iunie 2010