Sari direct la conținut

Autostrada minciunilor

Republicanul

Localnicii insa, nici nu au de gand sa-i lase pe muncitori sa se atinga de vreo tambra, macar. Ei sunt suparati ca statul nu i-a despagubit cu nici un leu, dupa ce, saptamana trecuta, ministrul transporturilor a inaugurat santierul cu surle si trambite, si de la sol si din avion. Primaria Barcanesti le da dreptate satenilor.

Joia trecuta, cand ministrul Radu Berceanu a vizitat santierul din apropierea Ploiestiului, reprezentantii primariei Barcanesti au profitat de prezenta acestuia si l-au intrebat de ce intarzie platile catre locuitorii pe care ii reprezinta. Cu toate ca responsabilii CNADN spun ca in jur de 100 de persoane au fost deja despagubite, oamenii sustin contrariul.

„Ce ne-au declarat joia trecuta, e o minciuna sfruntata”, spune viceprimarul comunei Barcanesti, Gheorghe Croitoru, care a precizat ca „nu a primit nimeni nici un ban, iar oamenii sunt extrem de nervosi.”Si edilii localitatii sunt nemultumiti.

Conform planurilor, autostrada trece chiar prin cladirea primariei, iar unul dintre stalpii podului de traversare va fi amplasat exact… in biroul primarului. La randul sau, primarul Gheorghe Dima, spune ca oamenii nu vor permite nici unui utilaj sa intre pe terenurile lor, pana cand nu-si vor primi banii, la valoarea pietei.

Edilul sef se intreaba cum va reusi statul sa-i despagubeasca pe toti proprietarii de terenuri peste care va trece autostrada, daca nu s-a reusit plata unei parti mici din zona Moara Vlasiei-Ploiesti?

Pentru cei 173 de kilometri ai autostrazii, statul va rascumpara terenuri de la cel putin 3.500 de proprietari. Valoarea estimata a platii acestor terenuri catre proprietari este de 200 de milioane de euro, iar campania de expropriere nu poate incepe pentru ca nu sunt bani.

Cum piata imobiliara a terenurilor nu poate ramane insensibila, proprietarii au saltat si ei preturile pamanturilor aflate in apropierea autostrazii. In zona statiunii Sinaia agentiile imobiliare vehiculeaza preturi de cel putin 100 de euro pentru un metru patrat. Revenind la exproprierile de terenuri pe traseu, acestea insumeaza 1.000 de hectare.

Cea mai mica pondere a terenurilor private, aproximativ 30%, este inregistrata intre Moara Vlasiei si Ploiesti, in timp ce pe restul tronsoanelor procentajul proprietatilor private este mult mai mare, respectiv 80%. Pentru achizitia pamantului necesar, statul va trebui sa plateasca un pret mediu de 20 de euro/mp.

In Barcanesti, localnicii care au fost instiintati ca vor fi expropriati spun ca nu sunt de acord cu valoarea de 3 – 4 euro pe metrul patrat, asa cum li s-a spus. Ei vor ca valoarea despagubirii sa fie cat mai apropiata de valoarea pietei, respectiv 15-20 de euro pe metrul patrat.

Oficialii Ministerului Transporturilor sunt dispusi ca in cazul in care proprietarii sunt de acord, Compania de Autostrazi sa le construiasca o casa noua, cu aceleasi dimensiuni ca ale celei demolate pentru interesul public.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro