Sari direct la conținut

Ce s-a schimbat în 6 luni de la achiziția Telekom de către Orange în România. Ce măsuri a luat grupul francez în Rusia după invazia Ucrainei

HotNews.ro
Marie-Noelle Jego-Laveissiere, Deputy CEO Orange Europe, Foto: Orange Romania
Marie-Noelle Jego-Laveissiere, Deputy CEO Orange Europe, Foto: Orange Romania

​Orange are câteva sute de angajați în Rusia, iar după invazia rusă în Ucraina și sancțiunile impuse Kremlinului, grupul francez a decis să nu mai încheie noi afaceri pe această piață, dar va continua să asigure infrastructura și conectivitatea pentru ambasade și clienții privați internaționali, a precizat joi Mari-Noëlle Jégo-Laveissière, deputy CEO și responsabilă de operațiunile Orange în Europa. În România, grupul a investit milioane de euro în rebranding și furnizează servicii în aproape 60% dintre gospodării.

Pe piața din Rusia, Orange are o reprezentanță cu câteva sute de angajați, care operează o infrastructură de rețea, deci un nod de comunicații care deservește regiunea pentru clienții guvernamentali sau privați internaționali, a explicat pentru HotNews.ro Florin Popa, director B2B Orange Romania.

  • „Măsurile luate au fost de asigurare a infrastructurii din punct de vedere reziliență și securitate cibernetică pentru a putea asigura comunicații în aceste momente critice pentru clienții noștri, în special ambasade. Nu facem business nou în Rusia, nu extindem contracte, nu aducem clienți noi, dar e o chestiune de asigurare pe de parte a siguranței angajaților și apoi de asigurare a conectivității pentru clienții internaționali, spre exemplu ambasadele.
  • Cred că nu ar fi de dorit ca toate reprezentanțele diplomatice pe care le deservim acolo și care trebuie deservite de un operator european să rămână fără conectivitate. Deci este o chestiune pe care trebuie să continuăm să o facem, este o chestiune de viață și de moarte uneori pentru clienții noștri acolo. Dar nu facem business nou in Rusia și urmăm toate sancțiunile internaționale, le-am aplicat atât în Rusia cât și în România.”, a declarat Florin Popa, director B2B Orange Romania.

Ce s-a schimbat după 6 luni de la achiziția Telekom Fix de către Orange în România

Orange a ajuns să furnizeze servicii în 57% din gospodăriile din România la 6 luni de la finalizarea achiziției pachetului majoritar din Telekom Fix (fostul Romtelecom) și investițiile în cele două rețele vor urca la 200 milioane de euro pe an, a declarat joi Liudmila Climoc, directorul general al Orange România.

Grupul Orange a investit în piața locală 4 miliarde de euro în cei 20 de ani de prezență în România, veniturile anuale din piața românească ridicându-se la 1,24 miliarde de euro.

După finalizarea achiziției Telekom Fix, Orange a ajuns la 10,6 milioane de utilizatori de comunicații mobile, peste 3 milioane de utilizatori de servicii fixe (internet și TV), a spus Pierre Etienne Cizeron, director executiv de marketing al Orange.

Grupul a demarat un proces de rebranding de milioane de euro care a vizat 55 de magazine, aproape 1800 de mașini și 9 clădiri de birouri.

Liudmila Climoc, CEO Orange: Avem o înțelegere cu Guvernul pentru o fuziune legală, dar nu avem un acord scris

La solicitarea HotNews.ro de a explica dacă există un acord de principiu încheiat între grupul Orange și statul român, prin care Orange ar urma să integreze total fostul Romtelecom, iar statul român să dețină 20% din noua entitate, Mari-Noëlle Jégo-Laveissière a spus că există intenția de integrare, dar nu este niciun acord scris în acest sens.

„Ce există este o înțelegere că va fi o aliniere din partea acționarilor către acest scop de a ajunge la o fuziune legală. Este deschidere și suntem în discuții cu partenerii guvernamentali. Vom împărtăși detalii mai multe, când le vom avea.”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro