Sari direct la conținut

Aventura eFactura: provocare și oportunitate sau cum transformi provocările legislative într-o aventură a eficienței

Aventura eFactura: provocare și oportunitate sau cum transformi provocările legislative într-o aventură a eficienței

Text: Echipa FGO

e-Factura reprezintă o schimbare majoră în mediul antreprenorial, impusă prin modificarea legislației privind facturarea electronică și impactează toate firmele.

**la finalul articolului găsești modificările legislative intrate în vigoare de la 1 iulie 2024.

Principalul avantaj al e-Facturii constă în digitalizarea, aproape în integralitate, a unui număr semnificativ de firme, care altfel nu ar fi făcut pasul spre ceea ce reprezintă o normalitate a zilelor noastre. Odată cu această digitalizare, nu doar că se elimină o bună parte a erorilor umane, se salvează timp, dar antreprenorii au acces și la soluții și instrumente de analiză utile în procesul decizional, analize de care nu ar fi putut beneficia altfel.

Cu toate acestea, implementarea noilor cerințe legislative poate fi o sarcină descurajantă pentru multe firme, în special pentru micii antreprenori care nu dispun de resursele necesare pentru a gestiona aceste schimbări în mod eficient. Aici intervine ecosistemul FGO, gândit pentru antreprenor, care transformă gestionarea e-Facturilor într-un proces extrem de simplu și eficient.

Cu ajutorul FGO, antreprenorii gestionează e-Facturile într-un mod complet automatizat, respectând toate cerințele legale fără eforturi suplimentare. Printre beneficiile FGO în raport cu e-Factura, enumerăm:

  • Asistență gratuită la efectuarea setărilor necesare
  • Trimiterea automată a e-Facturilor în SPV
  • Retrimitere automată din oră în oră, timp de 5 zile, atunci când serverul ANAF nu răspunde, fără intervenție din partea utilizatorului
  • Preluarea directă a e-Facturilor de la furnizori din SPV
  • Arhive lunare automate conform cerințelor ANAF
  • Stocarea tuturor documentelor în cont pentru minim 5 ani

Pe lângă avantajele e-Factura, contul FGO le oferă antreprenorilor acces și la alte instrumente utile, precum emiterea programată a facturilor (recurentă), integrare cu banca pentru citirea tranzacțiilor și asocierea lor cu facturile aferente, interpretarea grafică a balanței contabile, integrare directă cu BT Go sau înregistrare automată în contabilitate prin integrarea directă cu Saga Software.

Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, FGO oferă o reducere specială de 30% la toate abonamentele anuale, valabilă în perioada 1 august – 30 septembrie 2024, accesibilă cu codul de reducere AVENTURAEFACTURA.

Modificări e-Factura 1 iulie

Înregistrarea facturilor:

  • Vei înregistra în contabilitate doar facturile primite prin sistemul RO e-Factura.
  • Dacă înregistrezi o factură care nu a venit prin SPV, amenda este de 15% din valoarea facturii.
  • Pentru facturile pe care nu le-ai primit prin SPV, TVA-ul nu este deductibil

Termenul de trimitere:

  • Termenul de trimitere a e-Facturii este acum de 5 zile calendaristice.

Amenzi pentru trimiterea întârziată a e-Facturilor:

  • Firme mari: între 5.000 – 10.000 lei.
  • Firme mijlocii: între 2.500 – 5.000 lei.
  • Firme mici și persoane fizice: între 1.000 – 2.500 lei.

Amenzi pentru netrimiterea e-Facturilor:

  • 15% din valoarea fiecărei facturi netrimise

Facturi pentru persoane fizice:

  • Se pot trimite în SPV și facturile emise către persoane fizice (doar dacă se completează CNP-ul).
  • Trimiterea lor în SPV va fi obligatorie de la 1 ianuarie 2025.

Notă importantă:

  • În cazul unui control ANAF, dacă ai mai multe facturi trimise cu întârziere în SPV, poți primi o singură amendă. Dar dacă ai facturi netransmise deloc în SPV, se adaugă și amendă de 15% din valoarea facturii, pentru fiecare factură netransmisă.

Ce faci dacă nu primești o factură în SPV la timp?

  • Legislația spune că poți notifica organele fiscale competente
  • Procedura de notificare și măsurile ce urmează a fi luate se stabilesc prin ordin al președintelui ANAF.

Folosește codul de reducere AVENTURAEFACTURA pentru 30% reducere la achiziționarea unui abonament anual FGO.

***

BT Stup este un loc pentru toți antreprenorii, creat cu scopul de a-i conecta pe aceștia cu furnizori de servicii și produse pentru înființarea, gestionarea sau managementul unei afaceri. La Stup se desfășoară inclusiv evenimente pentru antreprenori și viitori antreprenori, organizate atât de BT, cât și de partenerii acestei inițiative. BT Stup este dedicat tuturor antreprenorilor, indiferent de banca la care sunt clienți.

Acest articol face parte dintr-o intiativa Banca Transilvania, care își dorește să sprijine antreprenorii și să le ofere toate informațiile necesare atunci când se află la început de drum. Dacă dorești să începi o afacere, BT este lângă tine cu resurse, informații și know-how. Pentru ca ție să îți fie mai ușor. 

Articol susținut de Banca Transilvania