Sari direct la conținut

Primăria Capitalei începe sâmbătă lucrările la benzile unice pentru liniile de tramvai 1 și 10

HotNews.ro
Garduri care delimiteaza linia 21 de tramvai, Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Garduri care delimiteaza linia 21 de tramvai, Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Lucrările de separare a liniilor de tramvai de traficul auto pe liniile de tramvai 1 și 10 din Capitală, prin montarea unor stâlpi, vor începe sâmbătă, a anunțat Primăria Capitalei.

”RATB va desfășura lucrările pe două pe două tronsoane ale traseului, și anume: pe B-dul Timișoara, de la intersecția cu B-dul Vasile Milea, până la intersecția cu str. Răzoare; pe Șoseaua Viilor, de la intersecția cu str. Constantin Istrati, până la intersecția cu Calea Șerban Vodă. Așadar, RATB îi roagă pe deținătorii de vehicule ca în următoarele zile să nu lase mașinile parcate pe prima bandă de circulație în zonele menționate, pentru a nu îngreuna traficul și desfășurarea lucrărilor”, arată un comunicat de presă al Primăriei Capitalei, citat de Mediafax.

Săptămâna viitoare RATB va începe montarea de garduri separatoare pe alte două tronsoane, unul cuprins între pasajul Obor și bulevardul Timișoara, pe arterele Șoseaua Ștefan cel Mare, bulevardul Iancu de Hunedoara, bulevardul Vasile Milea și altul pe strada Constantin Istrati, de la intersecția cu strada Progresului (Trafic Greu) până la intersecția cu Șos. Viilor.

„Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al orașului este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecție, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili. raseul liniilor 1 și 10 asigură preluarea călătorilor din sudul orașului (la terminalul Romprim) și transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluției, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor – Mihai Bravu, Calea Văcărești”, informează Primăria.

Reprezentanții municipalității spun că prin soluția propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obține „o viteză sporită de exploatare și o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră și sens, așa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes”.

„Astfel, pe lângă creșterea ritmicității, linia 21 oferă acum posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute, iar pe tronsonul aglomerat de pe Șos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al orașului”, mai spune Primăria Capitalei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro