Sari direct la conținut

Videanu: rezolvarea traficului in Bucuresti costa doua miliarde de euro in urmatorii cinci ani

HotNews.ro

Daca municipalitatea nu continua lucrarile de dezvoltare a retelelor de transport, in cinci ani centrul Capitalei va fi blocat, sustine primarul Bucurestiului, Adriean Videanu. Potrivit proiectului „Master Plan in Transport Bucuresti”, trebuie dezvoltata reteaua liniilor de metrou, iar bulevardele trebuie sa fie legate cu autostrazile si drumurile. Proiectul mai prevede modernizarea si crearea de noi pasaje. Primaria intentioneaza sa introduca sistemul park and ride, o schema menita sa ii incurajeze pe cei care tranziteaza Bucurestiul sa foloseasca mijloacele de transport in comun in zona centrala a orasului si sa parcheze la periferie.In plus, exista un scenariu de crestere a tarifului pentru parcare in zona centrala a orasului.

„Metroul trebuie sa devina reteaua de transport de baza a Bucurestiului, ca in orice alta tara civilizata”, a declarat Videanu cu ocazia lansarii noului plan de transport in Bucuresti. Proiectul prevede dezvoltarea retelei de transport al capitalei pana in 2027, insa cea mai mare parte a planurilor trebuie indeplinite in cinci ani.

Solutii pentru transportul suprateran

Potrivit proiectului, o treime din totalul deplasarilor cu autoturismul pe strazile din Bucuresti au ca origine sau destinatie zone din afara Capitalei. Pentru a limita acest fenomen, soferii din afara Capitalei vor fi incurajati sa parcheze masinile in zonele limitrofe si sa se deplaseze catre centru cu ajutorul mijloacelor de transport in comun.

In acest scop exista 10 proiecte de dezvoltare a locatiilor park and ride in zonele: Depoul IMGB, Jilava, Baneasa, Otopeni, Pacii, Republica, Pantelimon, Pipera, Bucurestii Noi si zona Policolor. In plus, exista un scenariu de crestere a tarifului pentru parcare in zona centrala a orasului.

Referitor la transportul de marfa, 78% din totalul de deplasari sunt trasate intre locatii din oras si zonele exterioare. De aceea, una dintre solutiile propuse in proiect pentru aerisirea drumurilor din Bucuresti este dezvoltarea retelei de sosele, prin legarea bulevardelor de drumurile nationale, strapungeri si largiri de strazi si crearea de parcari subterane si noi pasaje. Propuneri exista pentru largirea strazilor de pe coridorul Buzesti-Berzei-Vasile Parvan – Hasdeu. De asemenea, exista un plan de modernizare si largire la patru benzi a soselei de centura.

Proiectul mai prevede crearea a 12 centre de management de trafic si informare a utilizatorilor in trafic in domeniile: UTC (Sistem de Control al Traficului Urban), un sistem de informare pentru trafic si parcari, precum si dezvoltarea unui site pentru informarea on-line a utilizatorilor asupra conditiilor de trafic si a orarului transportului public.

Transfer sub pamant

Planul municipalitatii pune accent pe transferarea traficului de calatori catre reteaua de metrou a Capitalei. De aceea, exista cateva proiecte de extensie a liniilor de metrou existente si crearea altora noi:

  • Extensie: 1 Mai- Laromet
  • Extensie: Nicolae Grigorescu – Linia de centura
  • Extensie: 1Mai  – Aeroport Otopeni sau linie noua de la Piata Victoriei – Aeroport Otopeni
  • Extensie: Gara de Nord – Gara Progresul
  • Linie Noua: Drumul Taberei – Universitate – Pantelimon
  • Linie Noua: Soseaua Alexandriei – Colentina
  • Linie Noua: Crangasi -Dristor (prin zona de sud-vest a orasului)
  • Extensie: Industriilor – Carrefour Militari

Potrivit primarului Videanu, municipalitatea mai planuieste sa modernizeze o parte din liniile existente si sa mareasca numarul de statii.

Costul fluidizarii traficului: 2 miliarde de euro

Planul cuprinde mai multe tipuri de scenarii. Astfel, pentru implementarea minima a proiectelor de dezvoltare a transportului, in urmatorii cinci ani, municipalitatea are nevoie de peste 2 miliarde de euro. Insa, daca municipalitatea va implementa doar o parte a proiectelor, costurrile sunt estimate in jurul cifrei de 1,6 miliarde de euro.

In ceea ce priveste perioada urmatoare, 2013-2027, pentru minimum necesar sa-si indeplineasca proiectele, Capitala are nevoie de 592 de milioane de euro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro