Sari direct la conținut

Centura cu traseu-fantoma

Ziua de Cluj

Proprietarii din zona care au demarat deja investitii sunt si ei blocati, desi nu se stie cu precizie cine va fi afectat.

Directorul Directiei Tehnice a Primariei Cluj, Sorin Apostu, a explicat ca traseul inelului de circulatie ar urma sa fie stabilit de abia dupa finalizarea planurilor urbanistice. In timp, se va lucra si la harta proprietatilor. Acum s-a fixat doar un traseu de principiu, a explicat Apostu.

Numai ca, in aceste conditii, societatile care elaboreaza aceste planuri, Pro Invest Mures si Experiment Proiect Cluj, bat pasul pe loc. Orice plan urbanistic (PUZ, in cazul de fata) trebuie sa aiba la baza o plansa cadastrala care sa cuprinda situatia existenta, din punct de vedere juridic si topografic, a terenurilor vizate.

In plus, terenurile din zona traversata de acest drum sunt angajate la randul lor in diverse proiecte sau sunt in curs de retrocedare (exemplu – situatia terenurilor din Gradinile Palocsay). Eu, dar si alti colegi ai mei avem in lucru PUZ-uri pentru diverse obiective in zona Campului – Salicii (aflata in arealul Tronsonului III – n.red.).

Dar, pana cand nu se va definitiva proiectul inelului de circulatie, nu ne putem misca nici noi, spune arhitectul Voicu Bozac. El a precizat ca tine legatura cu reprezentantul societatii Pro Invest, Gogolak Zsolt, care se ocupa de PUZ-ul pentru tronsonul II si III.

Au uitat de proprietari

Si seful Camerei Agricole a Primariei, Stefan Lucaciu, a recunoscut ca hartile cadastrale ar fi trebuit sa fie finalizate deja. Cu ajutorul lor, societatile de proiectare pot face un inventar al zonelor conflictuale. In mod normal, Primaria ar fi trebui sa detina mai intai harta cadastrala a zonei prin care ar urma sa treaca inelul de circulatie si de abia apoi sa comande planuri urbanistice.

Or, noi va trebui sa venim, dupa ce se vor realiza masuratorile topo, si sa suprapunem planurile cadastrale cu cele arhitecturale pentru a vedea cine sunt expropriatii sau care vor fi terenurile care vor fi afectate, a explicat Lucaciu.

Intrebat de ce Primaria nu a realizat din timp aceste harti cadastrale, Sorin Apostu a precizat ca s-ar fi cheltuit prea multi bani pentru ca nu exista un plan clar al zonei prin care trece inelul de circulatie.

Facem tot ce nu a facut Primaria timp de 10 ani

Reprezentantul societatii Pro Invest Mures, arhitectul Gogolak Zsolt, spune ca nu este nici o problema daca Directia de Urbanism a Primariei a avizat, in aceasta forma, traseul de principiu al inelului. Sunt niste date care erau necesare pentru realizarea acestui proiect, a spus Gogolak.

El a admis ca proiectul nu s-a derulat tocmai intr-o ordine fireasca, insa a apreciat ca, pana la finele lunii ianuarie, va fi definitivata si procedura topografica. Avem de masurat circa 1000 de hectare. Dar vom pune la punct tot ceea ce n-a reusit Primaria Cluj-Napoca sa faca timp de 10 ani, a comentat Gogolak.

Proprietari tinuti pe jar

ZIUA de Cluj a relatat in premiera despre proiectul privind realizarea inelului de ocolire Someseni-Manastur. Una dintre problemele semnalate se referea la faptul ca proprietarii din zona nu-si pot obtine terenurile si nici nu pot lucra pana cand proiectul Primariei nu va fi complet finalizat.

Iar, potrivit informatiilor de mai sus, realizarea proiectului se amana pana cand harta juridica si cadastrala nu va identifica cu precizie zonele conflictuale. Intr-un numar anterior, Sorin Apostu aprecia ca nici un proprietar nu va ramane nedespagubit, insa, fireste, numai dupa ce se va stabili intregul traseul inelului de circulatie.

Cei care detin proprietati mai mici pe traseu vor fi despagubiti fara probleme, la pretul pe care-l vom conveni, a afirmat Apostu.

Inca doua tronsoane pe agenda Consiliului

Pana in prezent, Comisia de Urbanism a Primariei a avizat PUZ-urile pentru toate cele trei tronsoane ale inelului de circulatie menit sa descongestioneze traficul din centrul orasului. De primul tronson, Borhanci-Selgros, s-a ocupat societatea Experiment Proiect. Pe tronsoanele II si III, Calea Turzii-Borhanci si Calea Turzii-Manastur, a lucrat Pro Invest.

Daca prima varianta a trecut deja prin sedinta de Consiliu Local, celelate urmeaza sa fie aprobate in sedinta de astazi. Societatea Experiment Proiect a finalizat o prima etapa din planul urbanistic pentru aceasta centura. Este vorba despre tronsonul I, care masoara 3,19 km. Urmeaza ca Multi Invest Targu-Mures sa finalizeze PUZ-urile pentru tronsoanele II si III.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro