Sari direct la conținut

Transelectronic vrea sa construiasca un parking la Cluj

Buna ziua, Ardeal

O firma, care a avut colaborari problematice cu alte primarii din tara, este unul din cei doi candidati pentru construirea parkingului subteran din Piata Avram Iancu din Cluj-Napoca.

Transelectronic, firma in cauza, motiveaza ca problemele care i se imputa nu sunt cauzate de activitatea companiei, ci de catre atitudinea autoritatilor locale cu care aceasta a colaborat de-a lungul timpului.

Dupa doua licitatii fara succes, Primaria Cluj-Napoca a inceput demersurile pentru negociere directa privind concesionarea unui teren in Piata Avram Iancu, cu destinatia parking subteran. Firmele care au depus scrisori de intentie sunt Europarking SRL din Bucuresti si Transelectronic SRL din Cluj-Napoca.

Firma clujeana a mai avut asocieri cu Primaria Sibiu si Bistrita, ambele finalizandu-se cu procese. In 2001 Primaria Sibiu a reziliat contractul cu Transelectronic, pe motivul ca aceasta ar fi fost datoare Primariei cu peste 3,5 miliarde lei. La Bistrita, datoriile Transelectronic au fost de peste 460 milioane lei.

Directorul Stelian Ilea sustine ca toate aceste probleme au fost din vina primariilor, nicidecum din vina firmei clujene.

La sfarsitul lunii martie s-a demarat procedura de negociere directa pentru concesionarea pe o perioada de 49 de ani a unui teren cu suprafata de 8710 mp in Piata Avram Iancu din Cluj-Napoca. Obiectivul investitiei este construirea unui parking subteran, celelalte doua tentative de concesionare a terenului neavand nici un rezultat.

In data de 30 martie 2006, comisia din cadrul Primariei Cluj-Napoca a decis ca programarea ofertantilor sa se faca pentru data de 11 aprilie 2006.

Firmele care au depus scrisori de intentie sunt Europarking SRL din Bucuresti si Transelectronic SRL din Cluj-Napoca.

Transelectronic ofera, dupa informatiile obtinute de pe site-ul firmei, servicii de paza, dispecerizare, distributie parcometre, instalare sisteme de alarma. De asemenea, firma clujeana se ocupa de gestionarea parcarilor in trei orase& Sibiu, Bistrita si Dej.

Cu Primaria Sibiu colaborarea a inceput in anul 1999, cand printr-o Hotarare de Consiliu Local, s-a incheiat un contract de asociere intre Transelectronic si administratia sibiana, avand ca obiect de activitate exploatarea parcarilor din municipiu.

Doi ani mai tarziu, printr-o alta Hotarare de Consiliu Local, din 26 aprilie 2001, s-a reziliat contractul cu firma clujeana. Tot prin acelasi act se stabileste si debitul asociatului Transelectronic, in valoare totala de 3.597.222.224 lei, din care 1.023.668.567 lei debit restant si 2.573.553.677 lei reprezentand majorari de intarziere.

Contactat de redactorii „Buna ziua, Ardeal”, Stelian Ilea, directorul societatii Transelectronic, a explicat& „Hotararea respectiva de Consiliu Local a fost anulata de instanta. Ar fi trebuit sa stearga de pe site hotararea, ca sa nu mai induca in eroare. Am castigat pana acum sapte procese cu Primaria Sibiu”.

Contractul dintre Transelectronic si Primaria Bistrita a fost semnat in 2000, pe timpul mandatului de primar al taranistului Pavel Popescu, pentru o perioada de 10 ani. Intelegerea n-a durat, totusi, decat 5 ani, anul trecut Primaria rupand contractul.

Societatea trebuia sa achite lunar Primariei pe toata durata asocierii 30 de procente din incasari si 70 de procente din amenzi, dar nu mai putin de 20 de milioane de lei, sume ce urmau sa fie indexate cu indicele de inflatie.

Primaria municipiului Bistrita a dat in judecata firma clujeana care administreaza parcarile din oras, pe motiv ca reprezentantii acestei societati nu ar fi de acord cu rezilierea contractului incheiat intre cele doua parti in conditiile agreate de administratia locala.

Primarul Vasile Moldovan a declarat ca patronul firmei SC Transelectronic SRL din Cluj, Stelian Ilea, a cerut ca municipalitatea sa cumpere aportul firmei sale in relatia de parteneriat, respectiv un numar de 15 aparate de taxat montate pe domeniul public al Primariei si a caror valoare depaseste 50.000 de euro.

Conducerea administratiei locale nu a fost de acord cu aceste conditii, motiv pentru care firma a refuzat sa mai accepte rezilierea contractului semnat in anul 2000, act conform caruia la buget ajungeau doar o treime din sumele incasate de societate din administrarea parcarilor.

In consecinta, reprezentantii municipalitatii au facut demersurile in instanta pentru rezilierea contractului si recuperarea unor debite de la Transelectronic SRL.

Acestea reprezinta penalitati pentru plata cu intarziere a obligatiilor catre bugetul local din perioada 2001 pana in prezent, suma care se ridica la 462 de milioane de lei.

Primarul bistritean a mai spus ca in document nu figureaza niciunde cum ca municipalitatea ar fi obligata sa cumpere aparatele de taxat, motiv pentru care nici nu intentioneaza sa faca acest lucru. „Nu contest ca am incasat si noi bani din administrarea acestor parcari.

Anul trecut, suma s-a ridicat la 342 de milioane de lei, iar anul acesta, pana la sfarsitul lunii aprilie, 146 de milioane de lei” , a declarat, anul trecut, edilul.

Totodata, Primaria a renuntat si la serviciile firmei care bloca rotile acelor masini parcate neregulamentar, pentru motivul ca in afara Politiei nimeni nu mai are dreptul sa sanctioneze soferii indisciplinati.

Dupa ce va fi data o sentinta definitiva in acest caz, primarul a mentionat ca va include problema administrarii parcarilor in dezbaterea Consiliului Local, singurul abilitat sa ia o decizie in acest sens.

Legat de divergentele avute cu Primaria Bistrita, Stelian Ilea a precizat& „Firma Transelectronic n-a mai facut din anul 2000 asocieri cu vreo primarie. Problemele celor ce fac astfel de asocieri vin din schimbarea culorii primarului. Oricum, la Cluj, nu este vorba de gestionarea parcarilor, ci de construirea unui parking”.

Ramane de vazut daca, in eventualitatea unei colaborari Transelectronic-Primaria Cluj-Napoca, relatiile dintre cele doua vor fi mai putin tensionate decat cele cu primariile Sibiu si Bistrita. Vom reveni.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro