Business Report: Pentru ce instrumente online inca nelansate ar plati antreprenorii romani; De ce resorturile ar aduce mai multi bani si turisti pe litoralul romanesc; Cum am putea lua 100 milioane € de la TIR-urile turcesti. Modelul austriac; Dacia City, un mini de 5.000 de euro
Vladescu spune ca se va da afara atat ca fi necesar ca sistemul sa fie eficient. Guvernul va restructura in acest an oricate posturi va fi necesar pentru ca sistemul sa functioneze eficient, iar concedierile vor continua pana se va atinge un echilibru intre ajustarea din sectorul public si cea din sectorul privat, potrivit ministrului Finantelor, Sebastian Vladescu. Ministrul Finantelor a adaugat ca, in prezent, nu exista o cifra a concedierilor, Guvernul avand doar obiectivul bugetat de reducere a cheltuielilor de personal in 2010 fata de 2009, scrie Capital.ro
Cum schimba criza asteptarile angajatilor: Revine la moda cariera pentru o viata in aceeasi companie? Calin Dragan (Coca-Cola HBC Romania), Mihai Ghyka (Bergenbier) si Radu Maftei (P&G) sunt doar cativa dintre executivii romani de top care si-au inceput cariera la mijlocul anilor ’90 in companiile pe care le reprezinta si astazi, companii in care au inceput de jos pentru a ajunge intr-un interval relativ scurt la varful piramidei. E demodat sau privit cu invidie planul de cariera in care-ti propui sa lucrezi mai multi ani in aceeasi companie, scrie Ziarul Financiar.
Croaziera de super-lux, la 500.000 euro. Cati romani se inscriu? Cifra din titlu pare neverosimila, dar agentiile de turism autohtone cred ca au sanse sa gaseasca clienti, incurajate de faptul ca, in 2009, au vandut excursii al caror pret a depasit si 200.000 de euro. Sa ajungi din Europa in America dupa o traversare a Atlanticului la bordul unei nave de croaziera de lux este un vis al multor romani. Pe asta au mizat si turoperatorii participanti la singurul targ de turism exclusivist din Romania, desfasurat zilele trecute la Bucuresti, care au observat, in ultimii ani, o crestere accentuata a numarului de croaziere vandute pe piata locala, scrie Capital.ro
Pentru ce instrumente online inca nelansate ar plati antreprenorii romani. Loc de mai bine este tot timpul, indiferent de viteza cu care evolueaza tehnologia. Astfel, managerii romani din online au descris pentru DailyBusiness.ro cateva unelte care le-ar usura mult munca. Problema este ca ele inca nu exista sau sunt slab dezvoltate. Ceea ce face ca ideile lor sa devina tot atatea oportunitati de afaceri.
Mai poate corecta trainingul defectele sefilor? Romanii sunt ambitiosi, dar nu-si asuma raspunderea. Desi o mare parte din companiile locale au taiat bugetele pentru training din cauza recesiunii, unii manageri inca isi pastreaza increderea in eficienta sesiunilor de pregatire. Liderii companiilor locale sunt individualisti, nu stiu sa lucreze in echipa si nici sa se organizeze sau sa-si planifice activitatile. Este trainingul un moft al boom-ului economic sau poate fi folositor si in vremuri negre? Integral in Ziarul Financiar.
Cat de adanca e de fapt criza din real estate? Piata imobiliara autohtona pluteste pe ape adanci, majoritatea jucatorilor din domeniu agatandu-se de ultimele resturi de finantare pentru a-si pastra afacerile vii. Iar linistea de la suprafata mascheaza zbaterile din interior, in conditiile in care doar segmentul office da ceva semne de viata. Care ar putea fi optiunile membrilor pietei pentru acest an ? Presa a preluat entuziast un comunicat al PricewaterhouseCoopers (PwC) care anunta ca apare dezghetul pe piata. Si asa si e numai ca prin alte parti. Singurele economii care au rezistat, la criza si acum sunt pe cale sa-si revina complet sunt cea poloneza (cu crestere economica de peste 1% anul trecut), economia ceha si, oricat de surprinzator ar parea cea turca, scrie Business Cover.
De ce resorturile ar aduce mai multi bani si turisti pe litoralul romanesc. Resortul e o statiune care apartine, in general, unui singur proprietar. Diferenta majora intre o statiune de pe litoralul romanesc si un resort este destinatia banilor atrasi acolo. In resort banii cheltuiti de turisti, de la cazare, pensiune, entertainment-ajung la un singur proprietar. Mai mult, resortul atrage turisti si in extra-sezon. Mai multi turisti, mai multi bani. Afla cum dintr-o analiza Money.ro.
Criza, trambulina pentru vanzarile micilor intreprinzatori. Afacerile se pot dezvolta si in plina criza economica. Asa sustine Razvan Beschea, care distribuie electronicele si electrocasnicele marca Albatros. „Acum lumea se uita mai mult la pret si mai putin la marca, asa cum se intampla inainte de criza. Atunci cand cumparau pe credit, clientii nici nu observau daca rata era cu cativa lei mai mare sau mai mica. Acum platesc cu banii jos si constientizeaza fiecare banut”, spune Beschea, scrie EVZ.ro
Cum am putea lua 100 milioane € de la TIR-urile turcesti. Modelul austriac. Romania pierde anual 100 milioane de euro, bani pe care ar putea sa-i incaseze de la camioanele straine ce tranziteaza Romania, sub forma taxei de autostrada. O zi cu TIR-ul in Romania costa 11 euro, in Austria 180 de euro Existenta unui sistem rutier performant, care sa includa macar o autostrada pe cei 850 km cat masoara parcursul romanesc al Coridorului paneuropean de transport 4, pe ruta Constanta – Bucuresti – Pitesti – Sibiu, ar aduce statului venituri de aproape 100 milioane de euro anual numai din taxele percepute camioanelor straine care tranziteaza Romania, scrie Gandul.
Dacia City, un mini de 5.000 de euro. In cea mai recenta editie a revistei germane Auto Bild se vorbeste despre un nou proiect Dacia, care vizeaza lansarea unui nou model, un mini care ar urma sa se numeasca Dacia City. Acesta va avea 3,5 metri lungime si va fi vandut la un pret de doar 5.000 de euro. Informatia capata greutate prin faptul ca provine de la un oficial din cadrul Grupului Renault, citat de Auto Bild, scrie 24auto.ro