Sari direct la conținut

Cum arată turismul extrem, nișa de aventură vecină cu moartea, care îi face pe bogați să simtă că trăiesc

​​Panorama.ro
Scufundarea într-o cușcă, în ocean, pentru ca apoi să fie momiți rechini spre ea, pentru a putea fi observați, este considerată turism extrem, Foto: Shutterstock
Scufundarea într-o cușcă, în ocean, pentru ca apoi să fie momiți rechini spre ea, pentru a putea fi observați, este considerată turism extrem, Foto: Shutterstock

Moartea celor cinci oameni de la bordul submarinului Titan, operat de compania americană de turism și expediții OceanGate, care a făcut implozie în timp ce cobora către epava Titanicului, a adus în prim-plan o discuție mai veche: așa-numitul „turism extrem”.

E vorba de o nișă a turismului de aventură, care presupune călătoritul în locuri periculoase și care de cele mai multe ori ajunge să fie practicat de oameni foarte bogați. Asta pentru că majoritatea sunt excursii care presupun costuri foarte ridicate, pe care nu și le permite orice amator de aventură extremă.

Turismul de aventură, unde intră activități mai mundane, pe care le practică persoane din diverse pături sociale, precum hiking sau mountain biking, este o industrie care a tot crescut în popularitate, dezvoltându-se rapid de la un an la altul. Dacă în 2022 aceasta era estimată la 366,7 miliarde de dolari, peste un deceniu se estimează că va fi o industrie de 4,6 trilioane de dolari, conform unui studiu realizat de Allied Market Research.

În cadrul turismului de aventură, se diferențiază însă o nișă hardcore. Cunoscut și ca „turism șocant”, cel extrem este o subcategorie care reprezintă undeva între 5 și 15% din business, spun consultanții din această zonă.

CITIȚI CONTINUAREA PE PANORAMA.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro